228 läst · 2 svar
228 läst
2 svar
Foamisolering i taket
Alltså spruta taket med polyuretanskum mot råsponten istället för traditionell mineralull. Fördel är att det bygger ca hälften med samma isolervärde vilket i vårt fall är jättemycket värt.
Detta ska vara "jättebra" enligt de jag pratat med som säljer det. Enda nackdelen är priset, ca det dubbla. Men hur är det i praktiken, tex för fukt? Kan det bli mögelproblem? Andra problem?
Detta ska vara "jättebra" enligt de jag pratat med som säljer det. Enda nackdelen är priset, ca det dubbla. Men hur är det i praktiken, tex för fukt? Kan det bli mögelproblem? Andra problem?
Kika på egenskaperna vid ev brand också. Man vill ogärna bygga in material som accelererar branden och/eller utsöndrar gifta gasermaskeradeproggaren skrev:
Alltså spruta taket med polyuretanskum mot råsponten istället för traditionell mineralull. Fördel är att det bygger ca hälften med samma isolervärde vilket i vårt fall är jättemycket värt.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför ser taket ut så här vid ventilationen?
Tak & Vind -
Isolering av taket utbyggnad öppet till nock, hjälp
Isolering -
Vad kan det vara i köksgolvet och taket?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Ska jag tilläggsisolera innertaket eller ej
Isolering -
Hur lyckas man estetiskt med taket?
Utbyggnad och tillbyggnad