Hej
Håller på att flytta lite på en golvbrunn för blivande tvättstuga i gamla pannrummet i källaren.
Efter att jag bilat runt brunnen lite så lossnade den av sig själv, den verkar bara varit instucken lite lätt i cementröret.
När jag lossade golvbrunnen så kom det en frisk fläkt som inte luktade avlopp utan det var bara lite småunken källardoft.
Mina tanke var att använda det gamla röret bara koppla på den nya golvbrunnen.
Allt för att slippa bila på andra sidan väggen där jag har den vertikala stammen.
Men eftersom det blåser IN och inte luktar avlopp funderar jag på om detta rör går någon annanstans?
Hur kan man ta reda på det utan att bila upp halva källaren?
Håller på att flytta lite på en golvbrunn för blivande tvättstuga i gamla pannrummet i källaren.
Efter att jag bilat runt brunnen lite så lossnade den av sig själv, den verkar bara varit instucken lite lätt i cementröret.
När jag lossade golvbrunnen så kom det en frisk fläkt som inte luktade avlopp utan det var bara lite småunken källardoft.
Mina tanke var att använda det gamla röret bara koppla på den nya golvbrunnen.
Allt för att slippa bila på andra sidan väggen där jag har den vertikala stammen.
Men eftersom det blåser IN och inte luktar avlopp funderar jag på om detta rör går någon annanstans?
Hur kan man ta reda på det utan att bila upp halva källaren?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Generellt så har endel spolbilar filmutrustning samt vana att använda kamerorna.
Sen finns det firmor som är helt fokuserade på bara filma och kan förse dig med mer info och tjusigare redovisningar.
Detta ser jag ju som ett roligare alternativ än att bila upp halva huset.
Sen finns det firmor som är helt fokuserade på bara filma och kan förse dig med mer info och tjusigare redovisningar.
Detta ser jag ju som ett roligare alternativ än att bila upp halva huset.
Vad kan ett sådana människor kosta att anlita?Yrrol skrev:
Bila är ju inte så kostsamt eftersom källargolvet är gjutet med trolldeg och maräng
Jag antar att det inte är Ok att skicka ut tvättvatten lite på måfå sådär?
Produkter som diskuteras: "stenkista"
Stenkista Mr Flowout
Dränerar 144 liter
895 kr inkl moms
Läs mer
När jag filmade mitt avlopp för ett halvår sedan kostade ca 1500-2000 och om jag inte minns fel så fick jag rotavdrag på det också så ca halva kostnade till för mig 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden