Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Ja, här är det ordning och reda. Fast just cyklar stjäl dom som korpar. Jag har blivit av med tre stycken.

Välkommen!

• Gilla
Dalbotant
  • Laddar…
Mikael_L
Ajdå, du har redan pratat med kommunen och polisen.

Det var ju lite dumt, ty det betyder att dom vet vem som är den skyldiga om du gör det mest vettiga, puttar ut den på kommunens mark så det inte längre är ditt problem. :)

Det är vad jag öht skulle ge som råd till (nästan) vem som helst i din sits, putta ut den från sin mark på småtimmarna så fort man bara upptäckt ett sådant vrak på sin mark.
Känner man lämpliga vänner kan man be dom göra det också, dvs om man har mycket egen heder som är tråkigt att förlora och vännerna bryr sig mindre.

Och detta är min åsikt så länge som myndigheterna är så otroligt valhänta och långsamma i frågan.

• Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Jo, jag är inte så street smart..

Det är händelsevis inte så att tjuven lämnade bilen i friläge utan att dra åt handbromsen, för då kan det ju hända att den huxflux rullar ut på gatan.....

thomasx skrev:
Det är händelsevis inte så att tjuven lämnade bilen i friläge utan att dra åt handbromsen, för då kan det ju hända att den huxflux rullar ut på gatan.....
Inte rullar, stormen Ture sa jag ju! ;)

mycke_nu skrev:
Tsk, tsk..

[länk]

:beer::beer::beer:
283 bilar och 500 invånare?

Räknar man med traktorerna då?

Svärfar fick en fallfärdig husvagn till "skänks", inget chassinummer, regplåtarna tillhörde en röd Volvo.

Det tog ett bra tag innan han blev av med den.

• Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
thomasx skrev:
Den är olåst..

Mikael_L skrev:
Ajdå, du har redan pratat med kommunen och polisen.

Det var ju lite dumt, ty det betyder att dom vet vem som är den skyldiga om du gör det mest vettiga, puttar ut den på kommunens mark så det inte längre är ditt problem. :)
Nja, de vet knappast vem det är som har flyttat fordonet, även om de möjligen kan ana det. Men det räcker inte långt. Men jag håller med de andra. Flytta fordonet ut på kommunal mark. Eller om du vill att fordonet skall försvinna ännu snabbare så ställ det så det står ivägen, men inte trafikfarligt, på/längs med vägen. Då bärgas det bort av den som sköter vägen; kommunen eller Trafikverket. Markägare som mer eller mindre ofta får vrak slängda på sina marker flyttar inte sällan ut fordonet till närmsta korsning för att slippa allt trassel och klydd med bortforsling.
Det är nog den enklaste o smidigaste lösningen för dig. Hur bilen hamnat ute på vägen igen behöver ju ingen veta.

• Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Redigerat:
Om den skulle börja brinna så kommer polisen att ta in den för att kunna fastställa brandorsaken.......:o

Nimajneb skrev:
Om den skulle börja brinna så kommer polisen att ta in den för att kunna fastställa brandorsaken.......:o
Ja, å då lär väl knappast TS åka dit för egenmäktigt förfarande heller :)

pbengtsson skrev:
Är det ingen som saknar bilen? Ägaren borde bli själaglad att återfå sin klenod. Hör med ett försäkringsbolag om de kan spåra ägaren.

Edit: chassinumret står i vindrutan med detta kan du söka upp ägaren, [länk]

Det går inte att ge bilen parkeringsböter?
Vid min första (och andra) inspektion kunde jag inte se något chassienummer, det är möjligt att plåten är borttagen. Skyltarna var mycket prydligt bortskruvade, så kanske dom tog VIN-skylten också.

Ska försöka reda ut var det sekundära numret sitter, med lite tur är det i ett hjulhus.

Edit: Vanliga dödliga kan tydligen inte söka på VIN vägtrafikregistret. Kanske man kan ringa till Transportstyrelsen, jag får undersöka den saken om det blir aktuellt.

Edit 2: Google rocks!
Screen Shot 2013-12-11 at 7.35.24.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
thomasx skrev:
Ja, å då lär väl knappast TS åka dit för egenmäktigt förfarande heller :)
Men tanken var ju naturligtvis att:

1. Skaffa halm
  2. klä ut bilen med halmen så den ser ut som en julbock
  3. arrangera en bussresa från Gävle för luciafirande
  4. låt gävlebussen stanna nära bilen.
  5. vänta Max 2h innan brandkåren tillkallas

Insåg du inte detta direkt?:p

• Gilla
NoiseMaker och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.