Hej, håller på med markarbete för att kunna bygga en Attefallare på plintar. Väldigt mycket sten, jag har oxå spräckt ett antal. Nu ska de flesta flyttas bort, lite för stora för bära.
Någon som byggt enkel ”kärra”? Tex ett hjulpar och ett flak, rulla/välta upp stenen till tyngdpunkten och dra för hand. Är på en ö, finns inga fordon.
De ska flyttas på skaplig platt mark.
Andra tankar?
//Johan
Någon som byggt enkel ”kärra”? Tex ett hjulpar och ett flak, rulla/välta upp stenen till tyngdpunkten och dra för hand. Är på en ö, finns inga fordon.
De ska flyttas på skaplig platt mark.
Andra tankar?
//Johan
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Hävstång alla gånger! Skaffa ett par reglar 95x45 och 4m långa samt ett par lekablock så kan du och frugan enkelt manövrera dem exakt dit ni vill med lätt handkraft. Kolla på YouTube- hävstänger är en enkel och rolig konst att lära sig.
En kraftigare "pirra" funkar helt ok om vi inte pratar jättebummlingar till sten....
När jag i ett tidigare liv började ordna upp på tomten när vi hade byggt nytt så loggade jag många timmar med ekipaget på bilden..... Lyckades flytta betydligt större stenar än jag trodde på detta sätt.
När jag i ett tidigare liv började ordna upp på tomten när vi hade byggt nytt så loggade jag många timmar med ekipaget på bilden..... Lyckades flytta betydligt större stenar än jag trodde på detta sätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden