Hej!
Ska bygga om badrummet snart och en ledning till badkarsblandaren har jag tänkt flytta ca 30cm åt höger o sätta en väggbricka på väggen istället för att dra utanpåliggande till kommande duschhörna.
Men detta med att skarva ett Pex rör i väggen om det skulle bli nödvändigt ? Är ju inte okej o blir ju avvikelse givetvis.
Hur har ni andra gjort? Köpt en Rems press? Det är väl inte ok med en pressad koppling ens dolt?
Har kikat på en begagnad som typ ens knappt varit använd.
Är det säkrare koppel än en skruvad skarv? Blir ju trångt med en skruvad skarv tänker jag i röret..? 🤓
Gärna tips o idéer här??
Ska bygga om badrummet snart och en ledning till badkarsblandaren har jag tänkt flytta ca 30cm åt höger o sätta en väggbricka på väggen istället för att dra utanpåliggande till kommande duschhörna.
Men detta med att skarva ett Pex rör i väggen om det skulle bli nödvändigt ? Är ju inte okej o blir ju avvikelse givetvis.
Hur har ni andra gjort? Köpt en Rems press? Det är väl inte ok med en pressad koppling ens dolt?
Har kikat på en begagnad som typ ens knappt varit använd.
Är det säkrare koppel än en skruvad skarv? Blir ju trångt med en skruvad skarv tänker jag i röret..? 🤓
Gärna tips o idéer här??
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska i princip riva nästan allt för enkelheten så det blir enklare dra el, VVS mm. Golvbrunn ska också flyttas. Och framförallt bytas…är en gjutjärn idag. Och har nyss haft vattenskada o haft ut bergvärme o tvättstugan. Skissen är inte den bästa..jag vet 😂
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Flytta termostaten på ett element till andra sidan av det
Värme allmänt -
Hur flyttar jag lampan från väggen till taket
Badrum -
Hej jag har tänkt flytta till tält på året runt har någon tips om bo☺️
Tomter -
Flyttat till hus med bergvärme, hur funkar det?
Värmepumpar -
Flytta takstege till mellan falsar
Tak & Vind