Medlem
· stockholm
· 105 inlägg
Hej, är det här ett större kostsamt jobb? Tanken var att hällen skulle sitta där den gamla spisen sitter med en ny vägghängd spiskåpa. Men röret bakom sitter åt höger så då måste man flytta det. Om det kommer kosta mig massor så får jag nog tänka om med placeringen av hällen. Så jag önskar era råd. Google gav tyvärr inga bra resultat på sökning. Tack på förhand 
Medlem
· stockholm
· 105 inlägg
Låter toppen. Menar du att man potentiellt kan göra det själv? Ja är väldigt händig själv såklart men tänkte att sånt kanske behörig ska utföra?
Medlem
· stockholm
· 105 inlägg
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Du kan kapa eller förlänga spiro-röret (det fasta som går ovanför hyllorna) där du önskar och dra den flexibla slangen dit.
Eventuellt faller det in i något som ska ha föreningens godkännande, då du "ändrar ventilationssystemet", men i och med att det bara är några dm hit eller dit så skulle inte jag stöka till det genom att prata med dem om det.
Eventuellt faller det in i något som ska ha föreningens godkännande, då du "ändrar ventilationssystemet", men i och med att det bara är några dm hit eller dit så skulle inte jag stöka till det genom att prata med dem om det.
Vill du ha röret mer åt vänster så tar du bort t-stycket (borra bort skallen på popnitarna) såga av röret och sätt tillbaka t-stycket där du behöver det. Vill du vara ordentlig anlitar du någon på en vent firma för att justera in grundflödet på nya kåpan. Gör passbiten ovanför skåpen löstagbar så det går att komma åt rensluckan till vänster.
Medlem
· stockholm
· 105 inlägg
Förstår. Pratade med Bostadsrättsföreningen och de nämnde att det är viktigt att den blir brandsäker och utförs av någon som kan. Men dåså.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden