Vi ska flytta tvättstugan till ett stort badrum och bygga vidare köket ut i nuvarande tvättstugan. Problemet är att det kommer upp två rör ur golvet som kommer vara i vägen eftersom diskmaskinen kommer stå där, och rören kommer troligen göra att maskinen hamnar för långt ut.

Jag bor i bostadsrätt och värmen/lägenheten är ansluten till fjärrvärme. Jag kommer givetvis anlita en VVSare att utföra arbetet OM det är möjligt.

Det kommer räcka att flytta rören en decimeter åt sidan, utan att göra ändringar i dragningen eller ändra i funktionen så att säga.

Att dra om rören kommer innebära att jag får såga upp golvet lite, och det är inga problem. Frågan är bara hur man stänger av vattnet så att arbetet kan utföras.

Hur brukar det vara? Är det ens genomförbart?

Ska givetvis fråga ordföranden om lov först.

sekundärsidan är inga konstigheter att stänga av för en röris, men han kan behöva in i UC´n eller komma åt avstängningar på stammen i källaren. Tänk också på att den kommer behöva luftas i andra lgh på samma stam när ni fyller upp igen.

Mätte nu lite, rören bygger som mest 6cm ut från vägg, och maskinen är 55cm djup. Totalt då 61cm. Bänskåpen är ju 60cm och bänkskivan är 62cm, så det kanske blir okej utan att bry sig om rören.

Diskmaskinen kommer stå längst bort, så om den sticker ut 1cm utanför skåpen kanske man kan leva med.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.