Behöver tankar och inputs!
Har idag ett badrum som skall renoveras till våren, i detta badrum står en ackumulatortank med varmvattenberedaren i från värmebaronen Aqualux cu . Den laddas från en vattenmantlad kökskamin från Lohberger .
Min tanke är att flytta ackumlatortanken till ett fråd i garaget och lägga ner kulvert mellan hus och garage. Den den totala sträckan på ev kulvert och rör blir ca 7M .
Idag är rören från kökspanna 28mm
Resterande 22mm
Värme till och retur
Varmvatten
Och vatten till beredare
Inom det streckade är den nya dragningen.
Har idag ett badrum som skall renoveras till våren, i detta badrum står en ackumulatortank med varmvattenberedaren i från värmebaronen Aqualux cu . Den laddas från en vattenmantlad kökskamin från Lohberger .
Min tanke är att flytta ackumlatortanken till ett fråd i garaget och lägga ner kulvert mellan hus och garage. Den den totala sträckan på ev kulvert och rör blir ca 7M .
Resterande 22mm
Värme till och retur
Varmvatten
Och vatten till beredare
är det självcirkulation till tanken idag?M micke81 skrev:Behöver tankar och inputs!
Resterande 22mm
Värme till och retur
Varmvatten
Och vatten till beredare
Klicka här för att svara