Tjena, skall flytta en värmebaronen aqualux 500L med varmvattenberedare till ett frånd, min fråga hur tömmer jag varmvattensberedaren smidigast , själva acc tanken för det ackumulerande vattnet har jag av tappnings kran. Men varmvattens beredaren ?

Krilleman
M micke81 skrev:
Tjena, skall flytta en värmebaronen aqualux 500L med varmvattenberedare till ett frånd, min fråga hur tömmer jag varmvattensberedaren smidigast , själva acc tanken för det ackumulerande vattnet har jag av tappnings kran. Men varmvattens beredaren ?
Hävert.

Precis samma som den gamla klassikern slanga bensin!

Givetvis måste du ta bort all utrustning för tappvattenberedningen på anslutningarna först så du får ner slangen i botten på beredaren.

1781279809479.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

M micke81 skrev:
Tryckluft??

Krilleman Krilleman skrev:
Hävert.

Precis samma som den gamla klassikern slanga bensin!

Givetvis måste du ta bort all utrustning för tappvattenberedningen på anslutningarna först så du får ner slangen i botten på beredaren.

[bild]
👍 grym idé det skall jag test

B Belastar skrev:
Tryckluft??
Japp . Har gjort en koppling med manometer och nålventil för att tömma resten av systemet 👍

• Gilla
Belastar
  • Laddar…
M micke81 skrev:
Japp . Har gjort en koppling med manometer och nålventil för att tömma resten av systemet 👍
Om du kör trycklutft koppla mot VV anslutningen och hävert kör mot KV. Har du möjlighet till tryckluft är det enklast.

• Gilla
micke81
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.