Tjena, skall flytta en värmebaronen aqualux 500L med varmvattenberedare till ett frånd, min fråga hur tömmer jag varmvattensberedaren smidigast , själva acc tanken för det ackumulerande vattnet har jag av tappnings kran. Men varmvattens beredaren ?

Krilleman
M micke81 skrev:
Tjena, skall flytta en värmebaronen aqualux 500L med varmvattenberedare till ett frånd, min fråga hur tömmer jag varmvattensberedaren smidigast , själva acc tanken för det ackumulerande vattnet har jag av tappnings kran. Men varmvattens beredaren ?
Hävert.

Precis samma som den gamla klassikern slanga bensin!

Givetvis måste du ta bort all utrustning för tappvattenberedningen på anslutningarna först så du får ner slangen i botten på beredaren.

En tecknad person på alla fyra använder en slang för att suga vätska ur en behållare, likt att slanga bensin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

M micke81 skrev:
Tryckluft??

Krilleman Krilleman skrev:
Hävert.

Precis samma som den gamla klassikern slanga bensin!

Givetvis måste du ta bort all utrustning för tappvattenberedningen på anslutningarna först så du får ner slangen i botten på beredaren.

[bild]
👍 grym idé det skall jag test

B Belastar skrev:
Tryckluft??
Japp . Har gjort en koppling med manometer och nålventil för att tömma resten av systemet 👍

• Gilla
Belastar
  • Laddar…
M micke81 skrev:
Japp . Har gjort en koppling med manometer och nålventil för att tömma resten av systemet 👍
Om du kör trycklutft koppla mot VV anslutningen och hävert kör mot KV. Har du möjlighet till tryckluft är det enklast.

• Gilla
micke81
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.