Hej!

Jag planerar att isolera, varmställa och inreda ett kallgarage. Garagebyggnaden sitter ihop med en gäststuga, och bakom väggen har en entrepenör byggt ett badrum med tvättmaskin, tvättställ, WC och dusch. Avluftningen från avloppet har de helt enkelt gjort i garaget, se bild.

Vad gör man enklast med det? Kan man korta ner höjden på röret och ha det kvar, eller riskerar det att lukta? Kan man leda ut det utomhus?

MVH Eli
 
  • Avluftningsrör i ett garage mot en orange vägg, omgiven av diverse föremål inklusive en gul plastpåse och andra ledningar på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

E elikaufman skrev:
Hej!

Jag planerar att isolera, varmställa och inreda ett kallgarage. Garagebyggnaden sitter ihop med en gäststuga, och bakom väggen har en entrepenör byggt ett badrum med tvättmaskin, tvättställ, WC och dusch. Avluftningen från avloppet har de helt enkelt gjort i garaget, se bild.

Vad gör man enklast med det? Kan man korta ner höjden på röret och ha det kvar, eller riskerar det att lukta? Kan man leda ut det utomhus?

MVH Eli
Kör ut det genom taket
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.