Byggahus.se

Flytspackling som blivit fel

1. F
    Medlem Nivå 2
    Hej.
    Har anlitat colorama att spackla lokalfall samt montera golv/vägggmatta
    i mitt badrum.
    Satte golvspån plus ett lager 12mm spån på hela golvet förutom i duschen.
    Efter dom spacklat fallet märke han att det inte blev något fall, (vilket jag anser han borde sett innan han började) då vvs-killen som monterat brunnen inte tagit bort den 12mm distans ringen som följer med monteringsplattan.

Nu tycker han att jag ska höja hela golvet igen så han kan spackla nytt fall ovanpå det gamla, han påstår att man inte kan bila bort spacklet.

Detta känns märkligt dels att jag anser att det borde gå att bila upp, och dels att det knappast är mitt ansvar att göra om hans misstag.

Så går det att bila bort?
    Och borde inte dom göra det?
    Handlar om en yta på ca 80x100 och är bara 12mm spackel.

2. Marre666
    Medlem Nivå 14
    Sjävklart går det att bila bort, han försöker bara komma undan! Det är bara till å göra om från grunden och ansvaret ligger absolut på hantverkaren och Colorama!

3. sir_daniel
    Självbyggare · Nivå 14
    Bara att bila, tar bara tid och kostar pengar...

4. F
    Medlem Nivå 2
    Eller hur! Känns lustigt att han lägger över ansvaret på mig att fixa hans fel.
    Hände i fredags och hade varken tid eller ork att reda ut det så får kontakta hans chef imorgon och reda ut det.

Hade gärna bilat upp det själv i helgen men vill inte riskera att skada något som jag får ta ansvar för.

5. K
    Medlem Nivå 8
    Helt rätt rör inget själv. Detta kan medföra att colorama anser att du har ändrat något som de kunde fixa på nåt sätt utan att flyta nytt. Rätt person att bila bort detta är coloramas personal!!!

6. F
    Medlem Nivå 2
    Kan ju meddela att han efter att envisats igen om att det inte gick att bila bort för det var så hårt, tog han och knackade bort det med hammare och mejsel på en kvart...
    Att man orkar lägga tid på tjafs när det är så enkelt att lösa!

Nu är det dock klart och fint igen :)

7. T
    Allvetare · Nivå 14
    Borde inte lossna så lätt från spånskivan, primade han inte innan han flöt?

8. F
    Medlem Nivå 2
    Det hoppas jag verkligen han gjorde. Nu blev jag lite rädd :surprised: