1 084 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Flytspackla
Är säker på att jag läst denna fråga i nån tidigare tråd men hittar den inte nu.
Först flytspacklar jag golvet med duschhörnan avstängd med den vanliga listen.
Behöver jag ta loss listen innan spacklet brunnit färdigt (fastnar den annars)?
Måste jag spackla fallet inom nån viss tid efter jag spacklat golvet? Eller brinner det ihop bra ändå i skarven?
Först flytspacklar jag golvet med duschhörnan avstängd med den vanliga listen.
Behöver jag ta loss listen innan spacklet brunnit färdigt (fastnar den annars)?
Måste jag spackla fallet inom nån viss tid efter jag spacklat golvet? Eller brinner det ihop bra ändå i skarven?
Ta bort listen så fort du inte längre behöver den annars måste du skrapa bort den. Du skall prima mellan gångerna har jag läst mig till. Jag är ingen expert jag har bara spacklat ett golv. Ha något att dra och kontrollera med så att du får jämn yta, ha vattenpasset tillgänligt, jag hade ritat med en tuschpenna på glaset 1:50 och 1:100. Du kan dra runt med en breda mellan kant och brunn i spackling 2. Var på hugget när det brinner, men låt det ligga strax före annars rör du upp ytan.
Stäng bara av runt golvbrunnen, d.v.s sätt listen på ytterkanten av brunnen så att spacklet rinner ända mot.
Så fort du kan gå på spacklet ska du in och dra bort listen samt skrapa fallet ned mot brunnskanten, använd en rektangulär tandspackel med handtag och en slät sida. grovriv med tandade och sickla med släta sidan. Får spacklet torka för länge blir det skitjobbigt att skrapa fallet.
Så fort du kan gå på spacklet ska du in och dra bort listen samt skrapa fallet ned mot brunnskanten, använd en rektangulär tandspackel med handtag och en slät sida. grovriv med tandade och sickla med släta sidan. Får spacklet torka för länge blir det skitjobbigt att skrapa fallet.
Klicka här för att svara