6 274 läst ·
6 svar
6k läst
6 svar
Flytspackla plattan?
Har läst ett antal gånger om folk som flytspacklat plattan istället för att slipa. Tycker själv att denna metod verkar väldigt smidig om man skall gjuta plattan själv eftersom det lär bli rejält plant även utan dyra slipmaskiner.
Hur tjockt lager flytspackel krävs för detta? Ungefärligt pris per kvadrat?
Hur tjockt lager flytspackel krävs för detta? Ungefärligt pris per kvadrat?
Flytspackel kostar i runda slängar mellan 5 och 15 spänn/kg /exkl moms) beroende på material. 10 mm spackling ger 25 kg/kvadrat. dvs mellan 125 och 375/ kvadrat. Du behöver förmodligen inte det dyraste materialet då ytskikt skall på, sedan beror det iofs hur mycket som skall läggas på. Tunn flytspackling kräver ett bättre material än en tjock osv. Men erfarnehetsmässigt tror jag du landar nånstans runt 250-270 spänn kvadraten exkl moms....
Hej,
Tar upp en tråd som förtjänar att leva vidare.
Jag förutsätter att ovan beräkning är om man lägger ut spacklet på egen hand med allt vad det innebär....
Vad kostar det att dra in en golvfirma som spacklar en platta? Min platta är nog ojämn (Kanske?). Har ett rum på närmare 60m2 som jag vill ha jämnt för plattläggning alternativt laminatgolv.
Är själv någorlunda händig men vill inte riskera att stå på en höjd efter timmar av slit med en intjänad femhundring. dessutom är det väl relativt mycket som skall blandas på kort tid?
Någon trovärdig som kan blanda sig i leken.
Hälsningar
Magnus
Tar upp en tråd som förtjänar att leva vidare.
Jag förutsätter att ovan beräkning är om man lägger ut spacklet på egen hand med allt vad det innebär....
Vad kostar det att dra in en golvfirma som spacklar en platta? Min platta är nog ojämn (Kanske?). Har ett rum på närmare 60m2 som jag vill ha jämnt för plattläggning alternativt laminatgolv.
Är själv någorlunda händig men vill inte riskera att stå på en höjd efter timmar av slit med en intjänad femhundring. dessutom är det väl relativt mycket som skall blandas på kort tid?
Någon trovärdig som kan blanda sig i leken.
Hälsningar
Magnus
ecsnila Det beror på vilket spackel du använder vissa klara från 0-10mm vissa från 5-30mm sen finns det spackel som du kan lägga upp till 100mm med
Kanske behövs det 2 spacklingar en med grovavjämning och en finspackling...
Är det jättedåligt gjutet så blir största problemet vid stomresning då det måste pallas under på syllen är huset redan rest så blir nästa problem med dörrar som måste höjas
Kanske behövs det 2 spacklingar en med grovavjämning och en finspackling...
Är det jättedåligt gjutet så blir största problemet vid stomresning då det måste pallas under på syllen är huset redan rest så blir nästa problem med dörrar som måste höjas
Klicka här för att svara