4 141 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Flytspackla plastmatta nybörjare
Sitter med badrumsbygge som går väldigt långsamt framåt och börjar tröttna på firman som tagit på sig uppdraget.
De håller inte vad de lovar och i denna takten lär det ta 1-2 månader innan de blir klara och jag har bara en dusch/WC.
Så min fundering är att flytspackla själv (hittade träffar när jag sökte men de är för kakel/klinker) men det måste bli bra eftersom det skall dit en plastmatta.
Hur svårt är det som nybörjare att få det bra och är det någon som har nybörjarerfarenheter?
Min tanke var att det skulle gå att få en mattläggare snabbt i och med att det är ett litet jobb.
De håller inte vad de lovar och i denna takten lär det ta 1-2 månader innan de blir klara och jag har bara en dusch/WC.
Så min fundering är att flytspackla själv (hittade träffar när jag sökte men de är för kakel/klinker) men det måste bli bra eftersom det skall dit en plastmatta.
Hur svårt är det som nybörjare att få det bra och är det någon som har nybörjarerfarenheter?
Min tanke var att det skulle gå att få en mattläggare snabbt i och med att det är ett litet jobb.
Med risk för att vara dum så är flytspackling inte alls omöjligt för en amatör men ändå rätt stökigt i mina ögon. Vid läggning av plastmatta blir det nästan än värre då kraven för att det blir jämnt och bra är rätt höga för att få ett fint slutresultat.
Hittar du ingen och vill göra det själv så läs på och var nogrann som tusan
Hittar du ingen och vill göra det själv så läs på och var nogrann som tusan
Det löste sig smidigar än förväntat , gissade vilken underentreprenör rörfirman använde sig av.
En direktkontakt mattlägningsfirman och de löste sig smidigt och de kommer på måndag
Så det blir den ursprungliga planen, de fixar så golvet blir bra.
En direktkontakt mattlägningsfirman och de löste sig smidigt och de kommer på måndag
Så det blir den ursprungliga planen, de fixar så golvet blir bra.
Redigerat:
Klicka här för att svara