5 662 läst ·
4 svar
6k läst
4 svar
Flytspackla över plastmatta/linoleum
Hej.
Tänkte flytspackla en del hemma för att få till en jämn yta då jag öppnat upp och skapat en öppen planlösning.
I ett av rummen finns det en plastmatta med svart lim (asbest) som jag ogärna vill röra. Tror ni det är ok att flytspackla över denna för att sedan lägga parkett ovan eller måste mattan bort?
Tänkte flytspackla en del hemma för att få till en jämn yta då jag öppnat upp och skapat en öppen planlösning.
I ett av rummen finns det en plastmatta med svart lim (asbest) som jag ogärna vill röra. Tror ni det är ok att flytspackla över denna för att sedan lägga parkett ovan eller måste mattan bort?
Man kanske kan göra det till sig själv hemma men det är ju ändå onödiga pengar om det skiter och varför då inte göra rätt från start.K Kallebo skrev:
Det är ju inget jag som yrkesman skulle prova på till en kund. Likadant med när man har tagit bort gamla plastmattor som ligger på betongplatta i tvättstuga eller badrum så ska mattlimmet slipas bort med en betongslip annars kan det bli släpp där också på flytspacklet.
Förstår inte varför det ska fuskas och tas genvägar som sedermera blir till senvägar ändå........
Klicka här för att svara