imported_Benno imported_Benno skrev:
Finns det 12mm "golvspån"?
Jajamän! Men som sagt, då måste man regla 300mm

T
Finns det 12mm "golvspån"?
Ja, fast det är ämnat att användas som i TS fall utan de tär ett avjämningsgolv som man lägger flytande på ett befintligt golv därav att det kallas för renoveringsgolv också!

• Gilla
Jimmie Bain
  • Laddar…
T
Jag limmade (Ardex S80) 6mm renoveringsgips på 22mm golvspån i hallen. Klinker på det.
30 cc reglar och vattenburen golvvärme i glespanel under. Funkat utmärkt i 17 år. :)
Klart det funkar utmärkt även om det hade varit ännu bättre med golvgips som är 12 mm och mycket kompaktare och hårdare än renoveringsgips.

J Jimmie Bain skrev:
Nej det är hallen
J Jimmie Bain skrev:
Nej det är hallen
Ok, klinker på golv så skulle jag lägga ett lägga golvgips plus flytpackel 20mm men inte annars.

• Gilla
Jimmie Bain
  • Laddar…
T tank77 skrev:
Klart det funkar utmärkt även om det hade varit ännu bättre med golvgips som är 12 mm och mycket kompaktare och hårdare än renoveringsgips.
Jag hade också andra golv att anpassa efter så då fick 6mm gips räcka för att ta upp eventuella rörelser i spånskivan. Det hade gått med dubbelt golvgips istället för spånskiva. Flytspackel passar bättre när man ska gjuta in golvvärme eller skapa fall mot golvbrunnar.

• Gilla
Jimmie Bain
  • Laddar…
Ja gör som du vill och hoppas det håller....

• Gilla
Jimmie Bain
  • Laddar…
J Jimmie Bain skrev:
Jajamän! Men som sagt, då måste man regla 300mm
Har du sett någon instruktion på det?

Jag hade också problem med höjden
Jag fick lägga golvspån mellan bjälkarna, vilandes på reglar fästa i balkarna. Så ”slapp” jag golvspånets tjocklek. Sedan 12mm gips på det. Sen primer, fix, klinker.

Rickard.
Jag har svårt att tro att det inte ska fungera. Armerad fiberförstärkt flytspackel mot primat golvspån blir ju jävligt stumt och man har ju sett mycket sämre lösningar än din fungera.

Jag är dock helt nybörjare på ämnet så lita inte på mig ;)

• Gilla
Jimmie Bain
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.