8 784 läst ·
19 svar
9k läst
19 svar
Flytspackla i två skikt under samma dag
Är i samma sits som TS.
Har flytspacklat med Kiilto DS, och överlag är det bra men hade velat bättra på på vissa ställen. Optimalt hade varit att ha någon form av spackel på burk, typ sånt man bredspacklar väggar med. Finns det som är kompatibelt med kiilto?
Annars, hur gör man? Minsta skikttjocklek är 3mm, men jag kommer ju gå mot 0mm i övergången till befintligt flytspackel...
Har flytspacklat med Kiilto DS, och överlag är det bra men hade velat bättra på på vissa ställen. Optimalt hade varit att ha någon form av spackel på burk, typ sånt man bredspacklar väggar med. Finns det som är kompatibelt med kiilto?
Annars, hur gör man? Minsta skikttjocklek är 3mm, men jag kommer ju gå mot 0mm i övergången till befintligt flytspackel...
Använd något handspackel för fallbyggnad, tex Ardex A45 om det är lite tjockare lager eller A31 om det är lite mindre, finns liknande produkter hos de flesta tillverkare
A31 är lättslipat, A45 får du se till att spackla bra direkt för det är väldigt hårt
A31 är lättslipat, A45 får du se till att spackla bra direkt för det är väldigt hårt
Tack för svar!nino skrev:
Är det godkänt för att blanda med kiiltos produkter? Hur vet man det?
Finspackel Kiilto Easyrapid, klarar 0-5 mm tjocklek, dock pulver.M Maestrono skrev:Är i samma sits som TS.
Klicka här för att svara