2 800 läst ·
12 svar
3k läst
12 svar
Flytspackla gammalt furugolv
Hej,
I ett av mina rum som jag renoverar vill jag flytspackla. Det skiljer ca 2 cm mellan ena och andra sidan rummet.
Golvet är spikat furugolv.
Min tanke är att:
1) Skruva fast alla brädor
2) Foga springorna med latex (?)
3) Flytspackla
Har några frågor:
* Skall jag använda armeringsnät?
* Bör jag använda något speciellt flytspackel?
* Behöver jag prima trägolvet?
Mvh
/Anders
I ett av mina rum som jag renoverar vill jag flytspackla. Det skiljer ca 2 cm mellan ena och andra sidan rummet.
Golvet är spikat furugolv.
Min tanke är att:
1) Skruva fast alla brädor
2) Foga springorna med latex (?)
3) Flytspackla
Har några frågor:
* Skall jag använda armeringsnät?
* Bör jag använda något speciellt flytspackel?
* Behöver jag prima trägolvet?
Mvh
/Anders
Hej, är i samma situation. Hur tjockt behöver man gå lägga för att man inte ska råka ut för sprickor eller vad man nu kan tänkas vara rädd för? Jag vill att mitt nya golv bygger så lite som möjligt...
I mitt fall är det ett undergolv, med stora springor. Knarrigt till tusen precis utanför sovrummet och rejält ojämnt på vissa ställen. Dessutom i ett kök, där man vill hålla hygienen lite bättre. Funderar på epoxygolv...MTech skrev:
I övrigt försöker jag bevara och byggvårda så mycket jag kan. Jag lovar
Redigerat:
Hur skulle det bli om man rev upp golvet och skruvade reglar på sidan av golvbjälkarna för att sedan lägga golvspånskiva emellan bjälkarna? Hur tjockt behöver man gjuta? Räcker det med 25-30 mm om man använder 12mm golvvärmerör?
Ska man bara ha trägolv ovanpå så spelar det väl knappast nån roll att det spricker. Spacklet försvinner ju liksom ingenstans.
Klicka här för att svara