Har haft firma här i min 40-talskåk som bilat upp och bytt en gammal golvbrunn i gjutjärn och gjutit igen, slipat bort gammal färg från golvet och sedan flytspacklade redan efter två dagar. Läser nu både att man inte ska flytspackla alls på oisolerad platta och att man inte ska flytspackla förrrän efter 5 veckor etc.
Fick bara uppgiften av firman som gjorde jobbet att det skulle stå en månad innan man lägger på klinker.
Behöver jag vara orolig för detta?
Fick bara uppgiften av firman som gjorde jobbet att det skulle stå en månad innan man lägger på klinker.
Behöver jag vara orolig för detta?
Gjorde samma sak här förra året. Blev perfekt resultat, förutom otrevlig lukt från flytspacklet som höll i sig i nästan ett halvår. Men det sägs att man skall välja spackel och primer som är avsedd för ändamålet (oisolerad platta på mark).
Intressant, jag står nu inför att flytspackla på min platta då jag rivit upp golvet efter en fuktskada, det ser ut så här och byggplasten var punkterad på några ställen och isoleringen låg med luckor mellan blocken....
Så flytspackel behövs innan jag kan lägga ny plast. Idag sågar jag bort reglarna som ligger på byggplasten på golvet. De skall hamna ovanför isoleringen sen...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så flytspackel behövs innan jag kan lägga ny plast. Idag sågar jag bort reglarna som ligger på byggplasten på golvet. De skall hamna ovanför isoleringen sen...
Klicka här för att svara