Jag ska flytspackla golvet i nya tvättstugan. Golvet består först vanliga spontade golvplankor på reglar, därpå har vi lagt råspontbrädor och i dom fräst spår och lagt vattenburen golvvärme. Jag ska nu flyta golvet men vill helst inte lägga golvgips pga värmeförlusten. Hur gör man, kan man flyta direkt på golvet som då kanske inte är helt tätt neråt eller måste jag lägga en "tätande" skiva typ golvgips först? I källaren under tvättstugan finns elcentral och bergvärmepanna som inte skulle må bra av att det rinner flytspackel genom golvspringorna.

Har du plåtar under rören? Dessa ska inte komma i kontakt med flytspackel. Då korroderar de och spacklet släpper. Hellimmar du gips med t ex Maxit 616 så har jag svårt att tro att värmeförlusten skulle bli påtaglig.

Tackar för det, ja jag har plåtar och har inte tänkt på det. Maxit 616, ska alltså limma golvgipset med det och sedan flyta på det.

Dra ut limmet över hela skivorna med 6 eller 8mm kam och skruva det. Täta runt kanter och rör. Prima och flytspackla.

Will do, detta löser mycket av mitt huvudbry. Tackar!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.