Hej!
Vi har flutit vårt hallgolv med katastrofalt resultat.
Vi har använt Kiilto termoplan som vi haft torrt lagrat i ca 6 månader.
Flytspacklet vill inte flyta ut, det fördelas oerhört märkligt med områden med typ bara sand, massor med glasfiber som flyter uppe på ytan och nu efter två dygn är det fortfarande fläckvist mjukt på ytan och karvar jag med en kniv på valfritt ställe så kan jag göra ett hål i hela skiktets tjocklek utan problem.
Bifogar en bild.
Vad har gått fel???
Vi har blandat enligt instruktion och flutit flera golv tidigare utan några som helst problem.
Jag har förstått att det blir problem med utgånget flytspackel, att det inte kan härda. På påsen står det att lagringstiden är 12 månader vid torr förvaring. Men hur vet jag hur länge det legat på lagret på Bauhaus? Står det någon datummärkning på påsarna? Jag har inte sett någon.
Mvh
/DrKassler
Vi har flutit vårt hallgolv med katastrofalt resultat.
Vi har använt Kiilto termoplan som vi haft torrt lagrat i ca 6 månader.
Flytspacklet vill inte flyta ut, det fördelas oerhört märkligt med områden med typ bara sand, massor med glasfiber som flyter uppe på ytan och nu efter två dygn är det fortfarande fläckvist mjukt på ytan och karvar jag med en kniv på valfritt ställe så kan jag göra ett hål i hela skiktets tjocklek utan problem.
Bifogar en bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad har gått fel???
Vi har blandat enligt instruktion och flutit flera golv tidigare utan några som helst problem.
Jag har förstått att det blir problem med utgånget flytspackel, att det inte kan härda. På påsen står det att lagringstiden är 12 månader vid torr förvaring. Men hur vet jag hur länge det legat på lagret på Bauhaus? Står det någon datummärkning på påsarna? Jag har inte sett någon.
Mvh
/DrKassler
Hur har du blandat det?
Kan det ha förorenats på något sätt eller har du haft det att stå en stund innan du hällde ut det?
Om fibren har dragit fukt kan de bete sig märkligt men sanden borde ju ändå blandas in och inte bli i "högar" som du beskriver det...
//Anders
Kan det ha förorenats på något sätt eller har du haft det att stå en stund innan du hällde ut det?
Om fibren har dragit fukt kan de bete sig märkligt men sanden borde ju ändå blandas in och inte bli i "högar" som du beskriver det...
//Anders
Vi har blandat enligt instruktion. på Kiiltos support säger dom att vi tagit för mycket vatten men det vet jag att vi inte har... Just nu avvaktar vi för att se om det härdar tillslut eller vad som händer. Det är betongplatta på mark och vi ska klinkra golvet så får vi bara bra vidhäftning med fixet är jag inte så orolig för hållfastheten på spacklet.
Framtiden får utvisa vad som händer.
Sista alternativet är att bila bort alltihop men det känns inte särskilt kul.
/C
Framtiden får utvisa vad som händer.
Sista alternativet är att bila bort alltihop men det känns inte särskilt kul.
/C
Det skall alltid finnas prod datum på säckarna, har du exakt rätt mängd kallt rent vatten och blandat med maskin under föreskriven tid och väntat 5 min och kört runt med blandaren igen. Har du förvarat säckarna rätt och att datum inte passerat så skall det absolut inte bete sig så som du påvisar.
Klicka här för att svara