1 506 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Flytspackel eller inte vid platta på mark?
God dag forumet.
Vi bygger nytt och kommer inom någon vecka börja kakla i badrummen. Vi har gjutit platta på mark, med golvvärme och jag har idag ett bra fall till avloppsbrunnar.
Hur har ni som byggt nytt gjort? flytspacklat direkt på plattan eller primat och kör igån med tätskikt och sedan lagt klinker direkt på plattan?
Jag slipper helst att flytspackla för att få bort den höga tröskeln till badrummet.
mvh
Vi bygger nytt och kommer inom någon vecka börja kakla i badrummen. Vi har gjutit platta på mark, med golvvärme och jag har idag ett bra fall till avloppsbrunnar.
Hur har ni som byggt nytt gjort? flytspacklat direkt på plattan eller primat och kör igån med tätskikt och sedan lagt klinker direkt på plattan?
Jag slipper helst att flytspackla för att få bort den höga tröskeln till badrummet.
mvh
Bästa svaret
Nät används bara på träbjälklag men primer behöver du.A AnnaAnka skrev:
Fallet ska vara 7-20mm/m i dusch/badzon och 5-10mm/m på övrig yta!
Klicka här för att svara
