Hej!

Vid knepiga uppsättningar i porös betong har med lyckat resultat använt mig av fischer fill & fix injektionsmassa / flytande plugg. Den är dock otroligt dyr och kostar ungefär 200 spänn för en liten epoxy-liknande dubbeltub.

Någon som provat något bra alternativ? Utesluter kemankare / ankarmassa då det luktar något fruktansvärt om man använder det inomhus. Vill också gärna att man kan lägga igen hålet, för att sedan vid senare tillfälle skruva in i det.

Har hittat något som kallas "pluggmassa", men vet inte om det är lika bra? Verkar även lite knepigare att få tag på: http://www.jarnhornan.se/product_info.php?products_id=5323

Här finns ett annat alternativ, däremot vet jag inte vad cementbaserad spackelmassa är för någonting? http://www.viivilla.se/gor-det-sjalv/renovering/satt-fast-en-los-plugg/

Tacksamma för tips!

Mvh,
Daniel

A arcile skrev:
Hej!

Vid knepiga uppsättningar i porös betong har med lyckat resultat använt mig av fischer fill & fix injektionsmassa / flytande plugg. Den är dock otroligt dyr och kostar ungefär 200 spänn för en liten epoxy-liknande dubbeltub.

Någon som provat något bra alternativ? Utesluter kemankare / ankarmassa då det luktar något fruktansvärt om man använder det inomhus. Vill också gärna att man kan lägga igen hålet, för att sedan vid senare tillfälle skruva in i det.

Har hittat något som kallas "pluggmassa", men vet inte om det är lika bra? Verkar även lite knepigare att få tag på: [länk]

Här finns ett annat alternativ, däremot vet jag inte vad cementbaserad spackelmassa är för någonting? [länk]

Tacksamma för tips!

Mvh,
Daniel
Sitter i samma sits Daniel. Hittade du några bra alternativ?

Har också abvänt kemankare både dyra fabrikat och Biltema, inomhus. Det lukter en del just när man använder det. Men det slutar lukta väldigt snabbt.

H hempularen skrev:
Har också abvänt kemankare både dyra fabrikat och Biltema, inomhus. Det lukter en del just när man använder det. Men det slutar lukta väldigt snabbt.
Kan man skruva rakt in i kemankaret efteråt? Eller hur funkar det? Sprutar man det bara rakt in i hålet och låter det härda eller?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.