Hejsan Vänner...

Har skruvat upp ett nytt innertak i vårt stall, vilket belv superfint, nu håller jag på att putsa väggar och fixa till allt det sista, och nu har jag kommit fram till det oundvikliga, och det är att fönsterutagen går väldigt högt upp, vilket nu gör att det är en "upp och nervänd grop" mellan innertaket och fönstret... gjorde ett patetiskt försök att fylla detta utrymme med puts, men naturligtvis så väger putsen för mycket och allt ramlar ner/ut...

Finns det något material som skulle vara lämplig för denna utfyllnad!? något som kanske skulle likna en spakel/frigolit blandning? något som iaf klibbar tillräckligt för att motstå gravitationen...

några tips!?

Flera tunna lager?

gipsbruk och ev ett skönt putsnät....

Tackar tackar..

Provade först att lägga tunna lager, men det spelade ingern roll, det sög fast sig för dåligt... men igår skaffade jag ett paket gipsbruk... sak väl gå på det ikväll, så får vi hoppas på det bästa...

Fler goda ideér av någon!?

Fogskum med gipsbruk över?

Det blev gipsbruk... det sög attans och vägde inte så mycket så det fäste bra även uppochner... så nu har man fått en fin mjuk övergång...

o sen att det torkar toksnabbt är ju ingen nackdel... sen för o få fin finnish så la jag ett tunnt lager spackel ovanpå... klockrent....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.