Hej,

vi får väldigt bra rabatt om vi väljer flugger färg som utomhusfärg till vårt nya hus. Men när jag kollar på tex folksams tester bli man ju inte så imponerad av kvaliten.

Har även läst runt lite i forumet, och här känns färgen lite mer accepterad.

Någon som har användet Flüggerfärg på senaste tiden, erfarnenheter? Vår målare säger att Flügger håller mycket god kvalite, men har vill ju sälja förstås ;)

MVH
Mia

• Gilla
JohanOrnestedt
  • Laddar…
Vi har precis målat vårat v.rum och barnens sovrum med Flugger och det luktar fj*vligt trots att det var veckor sedan vi målade. Har Beckers i köket och det luktar ingenting.

Jag har provat många olika fabrikat och har till slut fastnat för Flüggers produkter.
Dom känns bra att jobba med, har haft mycket bra hållbarhet och återförsäljaren ger mycket bra service.
Jag blev lite fundersam då jag kollad i Folksams tester i år eftersom Flügger låg mycket bättre till förra året när jag kollade inför köpet av färg till fasaden!?
Dock har vi inte det minsta påbyggnad av mögel på fasade efter ett år i alla fall.

Målar Flugger 98, grundar med olja enbart och sedan en strykning med färdigfärgen, sedan en gång till när panelen är uppe. Valde Flugger mest pga kulören som jag såg på ett annat hus, visste att jag ville ha just den kulören. Hade förstås gått att bryta fram på andra märken, men...

Får väl se framöver hur det funkar, det är ju en vattenbaserad färg både oljan o färdigstrykningen, alltså måste jag hålla mig till det i framtiden om jag målar om.

Kjell G

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.