Jag har injusteringsventiler på radiatorstammarna och hade ju tyckt det varit trevligt att kunna avläsa flödena på egen hand, utan köpa lyxinstrument för 50tusen.
Men finns det något enklare instrument att köpa som går att pluggain på sådan ventil?
-eller går jag miste om något ifall jag gör det med lite B-verktyg..
Men finns det något enklare instrument att köpa som går att pluggain på sådan ventil?
-eller går jag miste om något ifall jag gör det med lite B-verktyg..
Jag köpte energimätare på ebay för något år sedan. Det mäter flöde, effekt i kWh samt lite mer. Är samma typ av mätare som sitter i Tyska lägenheter. Kostade några hundringar och var garanterade att gälla i 5 år. Har en till min värmepump för att se flöde samt vad pumpen ger, funkar myket bra.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=pollucom&_sacat=0&_from=R40
det ska vara ebay.de
det ska vara ebay.de
Redigerat:
vad står siffrorna för. din mätare är 1,5
på nämnda sidan finns mätare för.. 2,5 och 0,6.
Och jag tycker de serut som om dessa är typ vanliga vattenmätare med digital sak ovanpå..
Jag ska ju bara kunna pluggain på mina strypventiler?
på nämnda sidan finns mätare för.. 2,5 och 0,6.
Och jag tycker de serut som om dessa är typ vanliga vattenmätare med digital sak ovanpå..
Jag ska ju bara kunna pluggain på mina strypventiler?
0,6, 1,5 samt 2,5 är flöde m3/h.
Bifogar manualen, hoppas jag. Man kapar röret och sätter ena delen av mätaren på matningen, tror jag det var. Sedan sätter man den andra givaren på returen, finns speciella ventiler för detta. Själva mätaren är löstagbar. Jag har en kran innan min Pollucom för justering av flödet.
Kolla pp sensus.com
Bifogar manualen, hoppas jag. Man kapar röret och sätter ena delen av mätaren på matningen, tror jag det var. Sedan sätter man den andra givaren på returen, finns speciella ventiler för detta. Själva mätaren är löstagbar. Jag har en kran innan min Pollucom för justering av flödet.
Kolla pp sensus.com
Redigerat:
Klicka här för att svara