2 607 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Flexslang genom tätskikt?
Tänkte montera en handdukstork i badrummet som jag håller på att renoverar. Många handdukstorkar är väldigt tunna i infästningen, så en dosa kan nog vara för stor för att täckas av handdukstorken.
Går det bra att dra elen med flexslang och sen sätta en rörmanchett där detta rör går igenom väggen? Eller bör jag använda något styvare rör?
Hur görs detta korrekt?
Går det bra att dra elen med flexslang och sen sätta en rörmanchett där detta rör går igenom väggen? Eller bör jag använda något styvare rör?
Hur görs detta korrekt?
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Jag bombar på med svar till ditt badrum även i denna trådJ jockebq skrev:Tänkte montera en handdukstork i badrummet som jag håller på att renoverar. Många handdukstorkar är väldigt tunna i infästningen, så en dosa kan nog vara för stor för att täckas av handdukstorken.
Går det bra att dra elen med flexslang och sen sätta en rörmanchett där detta rör går igenom väggen? Eller bör jag använda något styvare rör?
Hur görs detta korrekt?
Det uppskattas!Bernieberg skrev:
Är det något speciellt mått på flexröret som man bör använda? Och något speciellt fäste som håller det på plats bakom väggen?
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Vanlig 16 mm rör blir bra. Finns vad jag vet inga speciella väggbockstöd för flexrör, bara bocka ut och klamra mot en regel.J jockebq skrev:
Notera att du inte får förlägga detta rör eller några kablar själv då det är behörighetskrävande så är det sagt.
Klicka här för att svara