Frågor angående hur "El"-avdelningen moderas tar du lämpligast med ansvarig moderator för EL dvs Marléne via PM

För Teknik gäller som sagt att kortdelning inte hör hemma här.

/Mats
Moderator Teknik

Jesca_j skrev:
Nej, jag har ingen länk utan jag ringde först till sveriges television och frågade hur jag skulle göra för att se fria kanaler med parabol och då upplyste de mig om att det bara var att kontakta leverantörerna (viasat/canaldigital) för mer info och det skulle vara avgiftsfritt.
Då ringde jag CanalDigital och de frågade bara om id-numret i digitalmottagaren och de skickade någon signal sedan funkade det efter en halvtimma.
Kontaktade Canal Digital eftersom de är sparsamma med information om de allra billigaste alternativen. Dessutom nya prislister från månadsskiftet.

Nja, helt gratis är det inte! Man måste köpa ett dispostionskort för 795 kr för att se de fria kanalerna via satellit. Mottagaren måste ha kortplats och vara godkänd av Canal Digital. Där gick de billigaste mottagarna bort. Förmodligen behöver man även en Conax-modul för att sätta dispositonskortet i, kostar också en del (500-1000 kr). Den som redan har ett abonnemang/programkort/mottagare från Canal Digital kanske likt Jesca_j får en ändring via satellit?

Billigast är även i fortsättningen DVB-T, marksänt med de fria kanalerna och utan abonnemang.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.