1 428 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Flera små eller 1-2 stora acctankar?
HEJ
Vad e bäst?
4st 500liters eller 2st 1000liters accumulatortankar.
Jag ar bara 185 cm i takhöjd så det lutar åt att skaffa flera mindre tankar.
Ska värma 170 kvm med radiatorer så småningom vattenburen golvvärme.
Vad e bäst?
4st 500liters eller 2st 1000liters accumulatortankar.
Jag ar bara 185 cm i takhöjd så det lutar åt att skaffa flera mindre tankar.
Ska värma 170 kvm med radiatorer så småningom vattenburen golvvärme.
En tvåtusenliters...
2000 liter till 170kvm låter snålt. 11 liter/kvm, ta till det dubbla så blir det nästan bra. Finns rektangulära tankar för små utrymmen. Så tänk några gånger innan du investerar, för med lite vatten kommer du ångra dig.
Nja_ap_ skrev:
Att gräva ur golvet blir nog inte då jag har översvämning i källaren ca: 1gång per år.
Hade velat ha accen nära pannan men jag har väl inget val än att sätta den i garaget.
Vet ni var jag kan köpa bra o gärna billiga tankar?
Klicka här för att svara