HEJ
Vad e bäst?
4st 500liters eller 2st 1000liters accumulatortankar.
Jag ar bara 185 cm i takhöjd så det lutar åt att skaffa flera mindre tankar.

Ska värma 170 kvm med radiatorer så småningom vattenburen golvvärme.
 
En tvåtusenliters...:rolleyes:
 
_ap_
En bekant grävde ur källargolvet och sänkte ner en stor tank istället för flera småa,
bättre, enklare installation, och mera golvyta över till ved.
 
2000 liter till 170kvm låter snålt. 11 liter/kvm, ta till det dubbla så blir det nästan bra. Finns rektangulära tankar för små utrymmen. Så tänk några gånger innan du investerar, för med lite vatten kommer du ångra dig.
 
_ap_ skrev:
En bekant grävde ur källargolvet och sänkte ner en stor tank istället för flera småa,
bättre, enklare installation, och mera golvyta över till ved.
Nja
Att gräva ur golvet blir nog inte då jag har översvämning i källaren ca: 1gång per år.
Hade velat ha accen nära pannan men jag har väl inget val än att sätta den i garaget.

Vet ni var jag kan köpa bra o gärna billiga tankar?
 
Pompe1997 skrev:
Vet ni var jag kan köpa bra o gärna billiga tankar?
Närmaste metallskrot, eller blocket.se (gamla olje/diseltankar säljes ofta billigt)
 
Bygg ett trycklöst system och kör med en gammal oljetank, de brukar vara stora och billiga...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.