Hej!

Måste alla elcentraler efter fasadmätarskåpet ligga i linje efter varann eller får 2 st ligga parallelt.
Dvs jag har en i huset och en i garaget, måste garaget matas av den i huset eller vice versa. Eller kan jag sätta en kapsling och splitta matningen från fasadmätarskåpet till de bägge. (för jag har ett skåp i fasaden med "proppar" i som bara har en anslutningsplint och du får ju inte dubbla där)

Linus

Absolut alla kombinationer är tillåtna (inte matning från två håll dock)

Har du tillräckligt grov kabel till både huset och garaget så behövs bara huvudsäkringen i mätarskåpet. (jag har förgrening till tre underC som sedan förgrenas ytterligare)

Protte

Har det så själv, från fasadskåpet har jag grävt ner 10mm2 till tre olika undercentraler en för huset, en för pannhuset/tvättstuga och en för ladugården.
Gjorde också så att jag skipade jfbn i fasadskåpet och monterade en i varje undercentralt istället.

Kanon!

HUr har ni gjort era splittar, har ni hittat nån bra kopplingsdosa eller ni har gjort det i
en normkapsling med plintar?

Linus

Sajlor skrev:
Kanon!

HUr har ni gjort era splittar, har ni hittat nån bra kopplingsdosa eller ni har gjort det i
en normkapsling med plintar?

Linus
Har du en vettig plint för utgående ledning i ditt mätarskåp kan du med fördel "dubbla" där.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.