2 586 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Flera Elcentraler
Hej!
Måste alla elcentraler efter fasadmätarskåpet ligga i linje efter varann eller får 2 st ligga parallelt.
Dvs jag har en i huset och en i garaget, måste garaget matas av den i huset eller vice versa. Eller kan jag sätta en kapsling och splitta matningen från fasadmätarskåpet till de bägge. (för jag har ett skåp i fasaden med "proppar" i som bara har en anslutningsplint och du får ju inte dubbla där)
Linus
Måste alla elcentraler efter fasadmätarskåpet ligga i linje efter varann eller får 2 st ligga parallelt.
Dvs jag har en i huset och en i garaget, måste garaget matas av den i huset eller vice versa. Eller kan jag sätta en kapsling och splitta matningen från fasadmätarskåpet till de bägge. (för jag har ett skåp i fasaden med "proppar" i som bara har en anslutningsplint och du får ju inte dubbla där)
Linus
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Absolut alla kombinationer är tillåtna (inte matning från två håll dock)
Har du tillräckligt grov kabel till både huset och garaget så behövs bara huvudsäkringen i mätarskåpet. (jag har förgrening till tre underC som sedan förgrenas ytterligare)
Protte
Har du tillräckligt grov kabel till både huset och garaget så behövs bara huvudsäkringen i mätarskåpet. (jag har förgrening till tre underC som sedan förgrenas ytterligare)
Protte
Har det så själv, från fasadskåpet har jag grävt ner 10mm2 till tre olika undercentraler en för huset, en för pannhuset/tvättstuga och en för ladugården.
Gjorde också så att jag skipade jfbn i fasadskåpet och monterade en i varje undercentralt istället.
Gjorde också så att jag skipade jfbn i fasadskåpet och monterade en i varje undercentralt istället.
Klicka här för att svara
