49 886 läst ·
170 svar
50k läst
170 svar
Fler som har råkat ut för Harald Nyborg bluff?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 703 inlägg
Som vanligt är det ingen riktig outlet likt dem man finner i USA.hsd skrev:
Enbart vissa annonserade varor som är prissänkta enligt deras egna priser ibland upp till 70% men det gäller att ha koll vad andr tar för likadan vara.
Jag har flera gånger i helt olika affärer påtalat att priset på hyllan i butiken är lägre och aldrig hittills betalat kassapriset. Oftast brukar expediten tacka för påpekandet och nästa gång jag är där är hyll- eller kassapriset ändrat. Det är vid hyllan - inte vid kassan - som jag tar beslutet att handla. Affären görs upp i kassan - beslutet tas vid hyllan och om de vill ha mer betalt i kassan är jag i min fulla rätt att inte köpa varan.E etompau skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 295 inlägg
Det är oftare fel i kassan än på hyllan tycker jag. Kör efter begreppet skyltat pris gäller
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 848 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 848 inlägg
Alla seriösa butiker rättar till hyllpriset om man påpekar det. Ett av fundamenten för prismärkningsreformerna som varit (att gå från enskilda prislappar till hyllmärkningar) byggde på att hyllpriset är vad som gäller oavsett. Så fungerar det överallt där jag handlar fortfarande. ICA hade (och kanske fortfarande har) under många år bonuscheckar på 25kr man fick för varje vara som hyllpriset inte stämde på.E etompau skrev:
MittBiltema finns och gör allt de där du säger.L lat skrev:Biltema drivs som franchise och varje butik kör sitt eget race. De kräver ALLTID kvitto och erbjuder till skillnad mot tex Jula ingen "kundklubb" där köp registreras.
Vem f.n sparar kvitto när man köper en pryl för 100:-? Men när den går sönder efter 3 månader så ångrar man sig. Sparar nu mer alltid kvitton vid de få köp jag gör på Biltema.
En flaska Yes diskmedel, en Axe deodorant eller en påse Ahlgrens bilar är nog precis lika bra om de köps på Dollarstore som om de köps på "fina butiken". Bra mycket billigare är de dock hos Dollarstore.Snailman skrev:
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Netto försvinner ju snart, men de hade ibland varianten, med ett pris på hyllkanten, ett annat i prisfrågeterminalen, och ett tredje i kassan.
Bra att ni skriver om Dollarstore, vore ju synd om jag aldrig någonsin går dit, när de nu gör sig besväret att öppna butik här i trakten.
Bra att ni skriver om Dollarstore, vore ju synd om jag aldrig någonsin går dit, när de nu gör sig besväret att öppna butik här i trakten.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 160 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 160 inlägg
Netto, här, justerar direkt om man säger till i kassan och på många artiklar är det återkommande erbjudanden vilket gör att personalen inte tar bort lågpriset utan bara växlar lapparna (det ligger ofta några under den översta)