hsd
Var med om fel pris en gång ,jemofix, sa till i kassan och hon ville inte justera -prata med föerståndaren som sa priset i affären gäller så expediten fick justera ner och sen kolla alla skyltar i affären

Är det en liten prisskillnad kanske affären går med på ett lägre pris som good-will.

Annars gäller följande:
Fel pris i butiken
Det är inte tillåtet att lämna oriktiga prisuppgifter. Om prisuppgiften är felaktig kan detta anmälas till Konsumentverket.

Men du kan inte kräva att få köpa varan till det pris som står på hyllkanten då ett bindande avtal träffas först framme vid kassan. Du kan dock ångra dig om priset visar sig vara felaktigt.

Snailman
ceson ceson skrev:
Var inne på efterträdaren Järnia outlet, det besöket fick mig att sakna HN än mer.:(
Kan iofs.vara jag som var negativt inställd.
Här efterträds Harald Nyborg av Dollarstore, så jag är nog väldigt mycket mer besviken än dig.:cry:

Dollarstore säljer vad jag uppfattat det bara skit, och det är dessutom ganska dyr skit.

Redigerat:
  • Gilla
Cheesen
  • Laddar…
Snailman Snailman skrev:
Här efterträds Harald Nyborg av Dollarstore, så jag är nog väldigt mycket mer besviken än dig.:cry:

Dollarstore säljer vad jag uppfattat det bara skit, och det är dessutom ganska dyr skit.
Bor du i Lisch?
Dollarstore har en grej jag uppskattar lite och det är när dem säljer ex. 3 för 20:- så kan man blanda fritt bland alla olika sådana erbjudande och behöver inte köpa tre av samma grej. Men jag håller med inte mycket som lockar där:)

• Gilla
Snailman
  • Laddar…
hsd
Dollarstore har mycket av vardagsförbrukning bra mycket billigare än ica
Var in på en dollarstore för många år sedan, en av de första butikerna och då var sortimentet ungefär som gekås

Och här efterträds HN av trademax och bygghemma showroom

hsd hsd skrev:
Dollarstore har mycket av vardagsförbrukning bra mycket billigare än ica
Var in på en dollarstore för många år sedan, en av de första butikerna och då var sortimentet ungefär som gekås
Dollarstore går mer och mer mot prydnad, men de säljer också mycket rengöring och schampo. Jag köper alltid schampo och gravljus där. Oslagbart pris osv.

13th Marine 13th Marine skrev:
Förstår inte riktigt vad det har med mitt inlägg att göra :thinking:
Jag håller inte med dig om att HN har dålig kvalitet (Det finns kvar på nätet och i Malmö). För mig var HN en väldigt bra butik. Stor saknad när det försvann.

E Edgarsven skrev:
Jag håller inte med dig om att HN har dålig kvalitet (Det finns kvar på nätet och i Malmö). För mig var HN en väldigt bra butik. Stor saknad när det försvann.
Eftersom jag inte skrivit att HN håller låg kvalitet så är det svårt att inte hålla med om det :thinking:

hsd hsd skrev:
Biltema är väldigt olika i reklamationshantering mellan butiker, personalfråga
Biltema drivs som franchise och varje butik kör sitt eget race. De kräver ALLTID kvitto och erbjuder till skillnad mot tex Jula ingen "kundklubb" där köp registreras.
Vem f.n sparar kvitto när man köper en pryl för 100:-? Men när den går sönder efter 3 månader så ångrar man sig. Sparar nu mer alltid kvitton vid de få köp jag gör på Biltema.

13th Marine 13th Marine skrev:
Eftersom jag inte skrivit att HN håller låg kvalitet så är det svårt att inte hålla med om det :thinking:
OK

E Edgarsven skrev:
(Det finns kvar på nätet och i Malmö)
Nätet och löddeköpinge

Jula kundklubb har jag varit med i flera år. Sämre grej kan man inte hitta. Kunde hända att man köpte något för 1500 kr, sedan fick man bonuspengar. Men dessa brann inne om jag inte var där och köpte mellan vissa datum. Det kunde jag aldrig. För det kostar mig 200 kr att åka dit och det blir max var 3e månad. Då var bonusen alltid borta. Kundklubben fungerade i början sedan blev det bara sämre och sämre.

Biltema har en ny grej, digitalt kvitto. Som jag fattat det så om du registrerar ditt kreditkortsnummer och sedan när du betalar med det, så kommer det kvitto som blir att lagras digitalt i en tjänst som ska vara till många olika butiker och system. Biltema har inget med det att göra. Men sänder ditt kvitto dit. Verkar bra. Då de viktiga kvittona alltid försvinner, eller så bleknar de.

hsd
Idag har Biltema varuhus i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Sammanlagt har Biltema 136 varuhus (2018). Försäljningen sköttes fram till 2011 av ett franchisenät av varuhus och postorderföretag. Sedan 2011 ägs alla svenska butiker av Biltema. Biltema arbetar med två butiksstorlekar, 4 000 respektive 6 000 kvadratmeter yta.[2]Postordern lades dock ner helt 2003.

• Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
E Edgarsven skrev:
Jula kundklubb har jag varit med i flera år. Sämre grej kan man inte hitta. Kunde hända att man köpte något för 1500 kr, sedan fick man bonuspengar. Men dessa brann inne om jag inte var där och köpte mellan vissa datum. Det kunde jag aldrig. För det kostar mig 200 kr att åka dit och det blir max var 3e månad. Då var bonusen alltid borta. Kundklubben fungerade i början sedan blev det bara sämre och sämre.

Biltema har en ny grej, digitalt kvitto. Som jag fattat det så om du registrerar ditt kreditkortsnummer och sedan när du betalar med det, så kommer det kvitto som blir att lagras digitalt i en tjänst som ska vara till många olika butiker och system. Biltema har inget med det att göra. Men sänder ditt kvitto dit. Verkar bra. Då de viktiga kvittona alltid försvinner, eller så bleknar de.
Jag scannar (nästan) alla kvitton med telefonkameran (Kör en app som heter Camscanner, den hittar kanterna så att man slipper spara bild på bordsskiva etc Det finns säkert en hög likvärdiga. ) Sen skriver jag butik, produkt och ev någon mer identifierare i filnamnet och skickar det som pdf till Google Drive. Sen när något pajar söker jag med Googles sökmotorer i min Drive och hittar snabbt kvittot, skriver ut en kopia och reklamerar. Inga skokartonger eller pärmar med kvitton som texten försvunnit på efter några månader. Ett stället att leta på efter alla kvitton och lagringen tar väl ca 1 minut.

• Gilla
AndersOhrt och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.