Vårt lås slutade fungera efter en påtvingad uppdatering och vi försökte lösa problemet med hjälp av Google (söndag kväll). Flera timmar senare ger vi upp och blir tvungna att fylla i supportens formulär på webben (enda sättet att kontakta supporten). På måndagen har vi inte fått svar från supporten och åker därför till Hornbach där köpt låset (Yale doorman L3). Lång historia kort, vi åker efter många om och men hem till vårt olåsta hus och monterar det nya låset. Då får vi ett automatiskt mejl skickat till oss, 24 timmar senare!!! När vi väl kommer i kontakt med supporten menar de att vi inte skickat in formuläret förrän på måndag kväll (efter att vi redan monterat det nya låset) och de inte har något problem med sitt system utan att vi har problem med internet. Därefter stänger de mitt ärende och jag kan inte längre kontakta dem. Snacka om strutsmetoden!!!

Konsensus är att produkten är ok när den fungerar men om du får problem är du helt utlämnad, antingen med olåst dörr eller att du inte kommer in. Men värst av allt är supporten som inte går att få tag på och att de helt struntar i kunden. Skärmbild av ett e-postsvar från kundservice som avvisar ett klagomål om försenat supportärende.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av ett e-postmeddelande som beskriver en kunds missnöje med låssupport och begär förbättring.
Skapa konto
Skärmdump av mailsvar från support hos Yale angående ett supportärende för ett lås.
Skapa konto

Jag upplevde en väldigt bra support då jag hade initiala problem med mitt L3. Har även blivit uppringd två gånger efteråt av någon på produktutvecklingsavdelningen som ville ha in åsikter kring just L3 och de problem jag hade. Iofs över ett år sedan, kanske ändrat rutinerna sedan dess.

JLyck JLyck skrev:
Jag upplevde en väldigt bra support då jag hade initiala problem med mitt L3. Har även blivit uppringd två gånger efteråt av någon på produktutvecklingsavdelningen som ville ha in åsikter kring just L3 och de problem jag hade. Iofs över ett år sedan, kanske ändrat rutinerna sedan dess.
Jag har kanske haft otur men jag hade ett annat problem i februari och då fick jag ingen återkoppling alls på mitt formulär. Hornbach räddade mig den gången.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.