Hej alla dekorvaxkunniga!

Slipade om golvet och fick hjälp av min far att med att behandla med vitpigmenterad dekorvax, Osmo 3111. Resultatet blev förfärligt. Flammigt och väldigt ojämnt applicerat då det gjordes med roller. Finns det något en duktig målare kan göra för att jämna ut pigmentet eller på något sett få till ett jämnar resultat?

/Axel
 
  • Ljust trägolv med reflektion av fönster, minimalistiskt, inomhus, tomt utrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Med roller gäller det att få den mättad jämnt med färg runt om.
Så det krävs nog en hel del träning för att få bra resultat med lasyrfärg.
Kanske det kan gå bättre med planstrykare.

Men det skall väl strykas två lager?
Och hur skyddar man golvytan mot slitage efter alla gående och springande skor, fötter och klor?
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Med roller gäller det att få den mättad jämnt med färg runt om.
Så det krävs nog en hel del träning för att få bra resultat med lasyrfärg.
Kanske det kan gå bättre med planstrykare.

Men det skall väl strykas två lager?
Och hur skyddar man golvytan mot slitage efter alla gående och springande skor, fötter och klor?
Tanken var att lägga på en transparent hårdvaxolja som andra lager.
 
T
Bara att slipa om och sedan använda en singelsnurra och vit skurrondell och rolla inte ut vaxet utan lägg ut små klickar stora som en femkrona och skura ut.

Sedan är det inte färdigt resultat utan man ska lägga på en hårdvaxolja som till exempel Osmo 3041, sedan har du ett färdigt resultat.
 
  • Gilla
Torkad gubbe
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.