Har en gjutjärnskamin i min öppenspis (roslagskamin). Har problem med att få ut värmen i rummet pga av att det är ett stort luftutrymme ovanför kaminen i öppenspisen. Har en fläkt i taket för att sprida luften i rummet, men det tar flera timmar innan det händer något nämvärt. Hur gör man? funderar på att köpa en kamin med fläkt men har inte hittat någon återförsäljare. Går det att lösa problemet utan att köpa en ny kamin? Tacksam för tips