Hur fungerar det att köra kyla på en fläktkonvektor om man har fjärrvärme? vad pumpar runt vattnet när värmen är avslagen?
Om man kör kyla via en vattenburen fläkkonvektor, riskerar man att det bildas kondens på elementrören som är oisolerade då?
 
Om du kör ut kylt vatten i de vanliga radiatorerna så kommet du få mycket kondens på dem.
Men var får du det kylda vattnet ifrån? Fjärrkyla heter det om man ska kyla. Fjärrvärme värmer .....
sänt from my fån
 
DEn fläktkonvektor jag kollat på kan "ge kyla" antar att den på något sätt använder vattnet i systemet.
eller?
 
Du måste nog mata den med kylt vatten isåfall. Då ger den kyla. Tex från ett bergvärmehål eller annan köld-källa.
 
Det finns ingen fläktkonvektor som fixar att kyla utan kallt media tyvärr.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.