3 111 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Fläktkonvektor
Hur fungerar det att köra kyla på en fläktkonvektor om man har fjärrvärme? vad pumpar runt vattnet när värmen är avslagen?
Om man kör kyla via en vattenburen fläkkonvektor, riskerar man att det bildas kondens på elementrören som är oisolerade då?
Om man kör kyla via en vattenburen fläkkonvektor, riskerar man att det bildas kondens på elementrören som är oisolerade då?
Om du kör ut kylt vatten i de vanliga radiatorerna så kommet du få mycket kondens på dem.
Men var får du det kylda vattnet ifrån? Fjärrkyla heter det om man ska kyla. Fjärrvärme värmer .....
sänt from my fån
Men var får du det kylda vattnet ifrån? Fjärrkyla heter det om man ska kyla. Fjärrvärme värmer .....
sänt from my fån
Klicka här för att svara