Hej.
Jag undrar om man kan använda träreglar som ram och
sen skruva fast gipsskivor i ramen för att sen putsa kåpan.
Är det tillåtet från sotningsväsendet?
Måste man kanske ha lättbetong,leca eller annat brand-
tåligt mtrl?
Jag tror nog inte att det blir så varmt där uppe,eller?

Skicka gärna med tips som jag kan använda.

Från en som gjort nästan allt annat.... 8)
 
Tror inte att det är någon höjdare, jag måste tex plocka ner ett köksskåp som sitter mot murstocken om jag ska få elda i spisen... :-/
Det bästa är nog att ringa din sotare och fråga.. Dom kan vara ganska tjuriga när det gäller sånt.., men jag antar att det skulle gå bra att bygga i lättbetong eller nåt liknande...
Läs tråden lite längre ner om pärlspont på murstock..
 
OKEJ.Det du skrev Bleppe om att ta ner något skåp på väggen för att få elda, hur är det då egentligen med
intilliggande väggar, för en murstock står sällan helt ensam, hur funkar det????
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.