2 458 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Fläkt i kanalen för självdraget?
Hej,
En fråga gällande fläkt i kanalen för självdraget.
Nu så har jag monterat dit en PAX fläkt i kanalen i taket för självdraget och då till min fråga. Kan den göra så att luftväxlingen blir sämre eller blir det bättre. Den kan ju transportera 90 kubik i timmen, frågan är fläkt eller inte?
Bromsar fläkten eller hjälper den?
Låter min fråga rörig så säg till
Jag har även monterat spaltventiler för att öka tilluften i mitt hus då jag har blåbetong och förhöjt radonvärde.
Niclas
En fråga gällande fläkt i kanalen för självdraget.
Nu så har jag monterat dit en PAX fläkt i kanalen i taket för självdraget och då till min fråga. Kan den göra så att luftväxlingen blir sämre eller blir det bättre. Den kan ju transportera 90 kubik i timmen, frågan är fläkt eller inte?
Bromsar fläkten eller hjälper den?
Låter min fråga rörig så säg till
Jag har även monterat spaltventiler för att öka tilluften i mitt hus då jag har blåbetong och förhöjt radonvärde.
Niclas
Produkter som diskuteras: "spaltventiler"
Spaltventil F32 Fresh
För utanpåliggande montage
139 kr inkl moms
Läs mer
OK, tack för svaret.
Min fläkt går dygnet runt så då skall det inte vara några problem.
Jag har även tänkt att montera en fläkt i min tvättstuga i källares självdragskanal som också kommer att gå hela tiden eller eventuellt endast fuktstyrt.
Niclas
Min fläkt går dygnet runt så då skall det inte vara några problem.
Jag har även tänkt att montera en fläkt i min tvättstuga i källares självdragskanal som också kommer att gå hela tiden eller eventuellt endast fuktstyrt.
Niclas
Klicka här för att svara