Hej,

En fråga gällande fläkt i kanalen för självdraget.
Nu så har jag monterat dit en PAX fläkt i kanalen i taket för självdraget och då till min fråga. Kan den göra så att luftväxlingen blir sämre eller blir det bättre. Den kan ju transportera 90 kubik i timmen, frågan är fläkt eller inte?
Bromsar fläkten eller hjälper den?
Låter min fråga rörig så säg till
Jag har även monterat spaltventiler för att öka tilluften i mitt hus då jag har blåbetong och förhöjt radonvärde.

Niclas
 
Om din fläkt går kontinuerligt har du gjort rätt. Går den bara när du startar manuellt bromsar den luftrörelserna.

Kontinuerlig drift med möjlighet till forcering vid behov är det bästa i ditt fall.

Tartan
 
OK, tack för svaret.

Min fläkt går dygnet runt så då skall det inte vara några problem.

Jag har även tänkt att montera en fläkt i min tvättstuga i källares självdragskanal som också kommer att gå hela tiden eller eventuellt endast fuktstyrt.

Niclas
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.