Fläkten till nätaggregatet har börjat låta konstigt(läs lite högre än vanligt) de 30 första sekunderna under uppstart...sen låter den inget...
..är det ett tecken på att den håller på att gå?....eller vad ska man göra?
mvh
M
 
Fläkten är billig och hyfsat enkel att byta själv om man är lite händig med en skruvmejsel. Det är standardstorlekar på dom så det är lätt att få tag i.
 
ja eller köp ett nytt nätagg.. finns massor fina tysta nätagg för inte så många kr..
 
¨Mmmm

Om du köper ett nytt, ta med det gamla till butiken. Hade en "special" med lite fler uttag så jag fick åka tillbaka ännu en gång.

Dvs, be dem öppna och visa att alla kontakter finns, dessutom om du har fabriksnätagregat ska du kolla så du inte har extra långa sladdar som du inte kommer få på det nya (kan funka i alla fall med lite ny dragning)

Det sista är att anteckna eller ta bilder (PS som ine ligger på datorn som inte går att starta) för att koppla ihop rätt igen
 
ejwbegysv skrev:
ja eller köp ett nytt nätagg.. finns massor fina tysta nätagg för inte så många kr..
Fast bra och tysta nätagg, ett Corsair kanske, är ju rätt dyrt faktiskt.
 
Nätagg kan kosta och oftast ju tystare de är desto dyrare.
Man kan hitta nätagg från 3-400kr till 3-4000kr.

Precis som mycke_nu skriver så är det inte svårt att byta den om man hållt i en skruvmejsel innan. En ny bra fläkt kostar en 100 lapp plus att man får tillfälle att blåsa rent kylflänsarna medans man ändå har den öppen.
 
Kolla så de inte är fullt av damm i luftintaget! :)
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.