2 476 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Fladdrande lampor
Senaste veckorna har jag anslutit ett värmegolv och fått monterat en luftvärmepump. För att klargöra: Jag har gjort lite ledningsdragning själv men behörig elektriker har kontrollerat och kopplat till grupper.
Luftvärmepumpen monterades på en vägg där det finns en del elrör i men vid montaget märktes inte att någon ledning skulle vara sönderskruvad.
Ett par dagar efter att värmepumpen monterades så gick två faser i huset. Efter lite undersökning så visade sig att flera grannar också var drabbade. Jag var ändå lite orolig för att det hade något med min värmepump att göra. När Fortum kom så fick jag veta två matarledningar till servisen ute på gatan gått sönder och att det knappast hade något med min installation att göra.
Senaste dagarna så har vi haft problem med att flera lampor på ett par olika grupper fladdrar. TV, datorer mm fungerar som det ska. Kan det här ha något med mina installationer att göra?
Luftvärmepumpen monterades på en vägg där det finns en del elrör i men vid montaget märktes inte att någon ledning skulle vara sönderskruvad.
Ett par dagar efter att värmepumpen monterades så gick två faser i huset. Efter lite undersökning så visade sig att flera grannar också var drabbade. Jag var ändå lite orolig för att det hade något med min värmepump att göra. När Fortum kom så fick jag veta två matarledningar till servisen ute på gatan gått sönder och att det knappast hade något med min installation att göra.
Senaste dagarna så har vi haft problem med att flera lampor på ett par olika grupper fladdrar. TV, datorer mm fungerar som det ska. Kan det här ha något med mina installationer att göra?
Jo men det är ju inte särskilt kallt jag har känt på alla mina säkringar inget är varmt. Jag har 3x25A in i huset så skåpet på gatan borde väl vara väl tilltaget. Vad kan man göra? Klaga hos Fortum?sawsaw skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Jag skulle nog anmäla till Fortum. Om de just gjort ledningsarbeten i gatan så skulle något ev. kunna vara fel där.
Klicka här för att svara
