Dessa fläckar uppstod för några månader sedan. Ingen aning om de kom direkt eller hur det var. En dag var de bara där men kollar inte heller varje dag. Det är inget som går torka bort utan de är en missfärgning som uppstått. Tänkte att jag skulle måla över det men då uppstod några frågor.

1. Tänk om de kan komma tillbaka för vet som sagt inte vad det är? Är ett äldre hus från 1910 och innertaket gjorde nog om på 60-70-talet.

2. Om jag målar finns det risk att fläcken syns igenom så jag ska använda något annat preparat först?

C cissi89 skrev:
Dessa fläckar uppstod för några månader sedan. Ingen aning om de kom direkt eller hur det var. En dag var de bara där men kollar inte heller varje dag. Det är inget som går torka bort utan de är en missfärgning som uppstått. Tänkte att jag skulle måla över det men då uppstod några frågor.

1. Tänk om de kan komma tillbaka för vet som sagt inte vad det är? Är ett äldre hus från 1910 och innertaket gjorde nog om på 60-70-talet.

2. Om jag målar finns det risk att fläcken syns igenom så jag ska använda något annat preparat först?
Ta en bild på fläckarna.

Trodde jag la upp bild ms. Här kommer det

• Vit tak med vattenfläckar och skada, i ett rum med diffust ljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för material i taket? Ser ut som att någon försökt laga köttfärssås och tappat det ;)

• Gilla
cedd90
  • Laddar…
Vad finns ovanför fläckarna? Vind en våning till?

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad är det för material i taket? Ser ut som att någon försökt laga köttfärssås och tappat det ;)
Det är i ett vardagsrum och ingen köttfärs har lagats härnä men ser inte heller ut som de i verkligheten utan de är inget som kommer nerifrån eller vad man säger utan mer som en utspridd missfärgning.

Det är någon form av spånskiva
C cissi89 skrev:
Det är i ett vardagsrum och ingen köttfärs har lagats härnä men ser inte heller ut som de i verkligheten utan de är inget som kommer nerifrån eller vad man säger utan mer som en utspridd missfärgning.
De är papp typ

T Tompafix skrev:
Vad finns ovanför fläckarna? Vind en våning till?
Ovanför är ett sovrum och två kattvindar men tror där själv fläcken är blir någonstans mitt i sovrummet.

Troligen sitter det någon typ av pressad skiva där. Dom kan inte blöda igenom så det kommer förmodligen underifrån. Tvätta och rolla med ett par lager takfärg

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.