1 438 läst ·
9 svar
1k läst
9 svar
Fk - rk
Köpte några ringar FK på Clas Olsson i veckan. Upptäckte idag att den ena (den gröngula) var RK. Kan det spela nån roll i en liten garage installation, eller?
Vad är skillnaden? (Förutom den uppenbara att det är fler och klenare trådar). Har ej tid och lust att åka å byta.
Det jag kan tänka mej är ju att RK kan va svårare att trycka in i snäpp anslutningar och Wago klämmor.
Vad är skillnaden? (Förutom den uppenbara att det är fler och klenare trådar). Har ej tid och lust att åka å byta.
Det jag kan tänka mej är ju att RK kan va svårare att trycka in i snäpp anslutningar och Wago klämmor.
Jo, men har det nån "elsäkerhetsmässig" betydelse?
Funkar det med dom gamla Thorsman toppklämmorna som man skruvar på då?
Har du snabbkopplingar på uttagen och ev andra apparater så går det inte.
Jag skulle bytt.
Det ser dessutom lite lalligt ut att hitta RK i VP-rören och innebär framtida problem vid byte av apparater om man kommer med sådana med snabbkopplingar.
Tomtemössorna funkar bäst* när det är helt lika trådar map dimension och kardeluppbyggnad.
*dvs "minst dåligt" ...
Jag skulle bytt.
Det ser dessutom lite lalligt ut att hitta RK i VP-rören och innebär framtida problem vid byte av apparater om man kommer med sådana med snabbkopplingar.
Ja, men i kombination med EK eller FK är det betydligt besvärligare att få en OK förbindning, stor risk för dålig kontakt.jordraketen skrev:
Tomtemössorna funkar bäst* när det är helt lika trådar map dimension och kardeluppbyggnad.
*dvs "minst dåligt" ...
Redigerat:
Ett råd, om du ska göra det själv köp då riktigt material, mixtrar du samman det du beskriver i tråden så lyser det "gördetsjälvare".
De pengar du vill spara på att göra själv, lägg lite av dem på riktigt material.
De pengar du vill spara på att göra själv, lägg lite av dem på riktigt material.
Köpt FK nu så det löser sig.
Klicka här för att svara