Hej
Vi var hos det byggföretag, som vi lutar åt att anlita, idag och diskuterade värme och frånluftsventilation.

Det paket som han kan erbjuda oss i kombination med fjärrvärme är en IVT 550 och fjärrvärme "dosan" blir då en Euronorm 20DX.

Det vi ville ha var en FTX fläkt. Istället för att värma upp tappvattnet så värmer vi då upp tilluften. Detta verkade han inte kunna fixa, men för att "trolla" bort vattentanken. (som är en anledning till att vi vill ha fjärrvärme) så kunde han sätte in mekanisk fläkt på taket.

Min fråga nu är hur mycket lönar sig IVT 550-paketet egentligen, för det alternativet är 18000:- dyrare i instaltion. Jämfört med bara en vanligfläkt.

Vad är priset för att sätta in en FTX fläkt med kanaler och "allt" i efterhand?

Linda
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.