Har inte flyttat in en ..
Har reglage på väggarna I huset vi köpt, har suttit där sen 2001.
På nya fjärrvärme anläggningar ändra man värme i dom olika rummen på den och inte på reglagen på väggarn i olika rummen nu för tiden ?
Skickar en bild här ,tanken är att vi ska riva ett par väggar med dom på 🤔
Mailat komunen som har fjärrvärmen bara inte fått svar en 🤪
Har reglage på väggarna I huset vi köpt, har suttit där sen 2001.
På nya fjärrvärme anläggningar ändra man värme i dom olika rummen på den och inte på reglagen på väggarn i olika rummen nu för tiden ?
Skickar en bild här ,tanken är att vi ska riva ett par väggar med dom på 🤔
Mailat komunen som har fjärrvärmen bara inte fått svar en 🤪
Det där är väl en rumstermostat till golvvärmen.Patrick0327 skrev:
Har inte flyttat in en ..
Har reglage på väggarna I huset vi köpt, har suttit där sen 2001.
På nya fjärrvärme anläggningar ändra man värme i dom olika rummen på den och inte på reglagen på väggarn i olika rummen nu för tiden ?
Skickar en bild här ,tanken är att vi ska riva ett par väggar med dom på 🤔
Mailat komunen som har fjärrvärmen bara inte fått svar en 🤪
Och varför tror du att kommunen är intresserad av att fixa din termostat på din värme. Dom levererar värmevattnet fram till fjärrvärmeväxlaren, sedan är det ditt ansvar.Patrick0327 skrev:
Har inte flyttat in en ..
Har reglage på väggarna I huset vi köpt, har suttit där sen 2001.
På nya fjärrvärme anläggningar ändra man värme i dom olika rummen på den och inte på reglagen på väggarn i olika rummen nu för tiden ?
Skickar en bild här ,tanken är att vi ska riva ett par väggar med dom på 🤔
Mailat komunen som har fjärrvärmen bara inte fått svar en 🤪
Brukar vara att du ställer grundkurva i centralen och individuellt för rummen på termostaten. Någonstans har du en golvvärmefördelare dit termostaten går, är det fortfarande i drift så kan du inte riva bort termostaterna utan att koppla om vid fördelaren. Men det brukar gå att parallell-koppla så det går att lösa.
Annars går det väl å flytta den Tänker jag ,väggen på (Garderob) bilden ska bort e tanken å byta mot en köks ön mot vardagsrummet istället.M Mellanbarn skrev:Brukar vara att du ställer grundkurva i centralen och individuellt för rummen på termostaten. Någonstans har du en golvvärmefördelare dit termostaten går, är det fortfarande i drift så kan du inte riva bort termostaterna utan att koppla om vid fördelaren. Men det brukar gå att parallell-koppla så det går att lösa.
Kan bli lattjo med flera i samma rum, men den går att sätta på köksön också, inom räckhåll för klåfingriga barn 😀
Det ser ut som en termostat för någon typ av golvvärme. Finns flera termostater?
Om du har vattenburen golvvärme titta i fördelarskåpet. Där borde en styrlåda finnas där dessa är anslutna. Varje termostat brukar styra en viss zon eller slinga. Det kan vara flera rum på samma termostat beroende på hur golvvärmen är dragenm
Om väggar ska rivas kan man behöva se över detta.
Om du har vattenburen golvvärme titta i fördelarskåpet. Där borde en styrlåda finnas där dessa är anslutna. Varje termostat brukar styra en viss zon eller slinga. Det kan vara flera rum på samma termostat beroende på hur golvvärmen är dragenm
Om väggar ska rivas kan man behöva se över detta.
Mm får kolla detta ,tackA avh67f skrev:Det ser ut som en termostat för någon typ av golvvärme. Finns flera termostater?
Om du har vattenburen golvvärme titta i fördelarskåpet. Där borde en styrlåda finnas där dessa är anslutna. Varje termostat brukar styra en viss zon eller slinga. Det kan vara flera rum på samma termostat beroende på hur golvvärmen är dragenm
Om väggar ska rivas kan man behöva se över detta.
Klicka här för att svara

