Har inte flyttat in en ..

Har reglage på väggarna I huset vi köpt, har suttit där sen 2001.
På nya fjärrvärme anläggningar ändra man värme i dom olika rummen på den och inte på reglagen på väggarn i olika rummen nu för tiden ?
Skickar en bild här ,tanken är att vi ska riva ett par väggar med dom på 🤔
Mailat komunen som har fjärrvärmen bara inte fått svar en 🤪
 
  • Inomhusvägg med en strömbrytare omringad av en blå cirkel, delvis synlig spegel och en träpinne.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Patrick0327 Patrick0327 skrev:
Har inte flyttat in en ..

Har reglage på väggarna I huset vi köpt, har suttit där sen 2001.
På nya fjärrvärme anläggningar ändra man värme i dom olika rummen på den och inte på reglagen på väggarn i olika rummen nu för tiden ?
Skickar en bild här ,tanken är att vi ska riva ett par väggar med dom på 🤔
Mailat komunen som har fjärrvärmen bara inte fått svar en 🤪
Det där är väl en rumstermostat till golvvärmen.
 
T Tompafix skrev:
Det där är väl en rumstermostat till golvvärmen.
A stämmer ,vad jag fattat kan ha fel så ändrar han på fjärrvärme aggregatet å inte på dom 🤔kanske inte hänger ihop alls
 
Patrick0327 Patrick0327 skrev:
A stämmer ,vad jag fattat kan ha fel så ändrar han på fjärrvärme aggregatet å inte på dom 🤔kanske inte hänger ihop
 
  • Kök med vit inredning, brödrost, spegel och en öppen dörr ledande till vardagsrum med TV på.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Patrick0327 Patrick0327 skrev:
Har inte flyttat in en ..

Har reglage på väggarna I huset vi köpt, har suttit där sen 2001.
På nya fjärrvärme anläggningar ändra man värme i dom olika rummen på den och inte på reglagen på väggarn i olika rummen nu för tiden ?
Skickar en bild här ,tanken är att vi ska riva ett par väggar med dom på 🤔
Mailat komunen som har fjärrvärmen bara inte fått svar en 🤪
Och varför tror du att kommunen är intresserad av att fixa din termostat på din värme. Dom levererar värmevattnet fram till fjärrvärmeväxlaren, sedan är det ditt ansvar.
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
Brukar vara att du ställer grundkurva i centralen och individuellt för rummen på termostaten. Någonstans har du en golvvärmefördelare dit termostaten går, är det fortfarande i drift så kan du inte riva bort termostaterna utan att koppla om vid fördelaren. Men det brukar gå att parallell-koppla så det går att lösa.
 
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
M Mellanbarn skrev:
Brukar vara att du ställer grundkurva i centralen och individuellt för rummen på termostaten. Någonstans har du en golvvärmefördelare dit termostaten går, är det fortfarande i drift så kan du inte riva bort termostaterna utan att koppla om vid fördelaren. Men det brukar gå att parallell-koppla så det går att lösa.
Annars går det väl å flytta den Tänker jag ,väggen på (Garderob) bilden ska bort e tanken å byta mot en köks ön mot vardagsrummet istället.
 
Kan bli lattjo med flera i samma rum, men den går att sätta på köksön också, inom räckhåll för klåfingriga barn 😀
 
M Mellanbarn skrev:
Kan bli lattjo med flera i samma rum, men den går att sätta på köksön också, inom räckhåll för klåfingriga barn 😀
Det här med el är inte riktigt min grej🤣så nån får flytta skiten🙃
 
Patrick0327 Patrick0327 skrev:
Det här med el är inte riktigt min grej🤣så nån får flytta skiten🙃
Tänkte borde man inte 2023 kunna ha allt på fjärrvärmen centralen bara å inte ett reglage i varje rum 🫣😊
 
A
Det ser ut som en termostat för någon typ av golvvärme. Finns flera termostater?
Om du har vattenburen golvvärme titta i fördelarskåpet. Där borde en styrlåda finnas där dessa är anslutna. Varje termostat brukar styra en viss zon eller slinga. Det kan vara flera rum på samma termostat beroende på hur golvvärmen är dragenm

Om väggar ska rivas kan man behöva se över detta.
 
A avh67f skrev:
Det ser ut som en termostat för någon typ av golvvärme. Finns flera termostater?
Om du har vattenburen golvvärme titta i fördelarskåpet. Där borde en styrlåda finnas där dessa är anslutna. Varje termostat brukar styra en viss zon eller slinga. Det kan vara flera rum på samma termostat beroende på hur golvvärmen är dragenm

Om väggar ska rivas kan man behöva se över detta.
Mm får kolla detta ,tack
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.