650 läst ·
3 svar
650 läst
3 svar
400 Volt vägguttag fjärrstyrd
Hej!
Jag vill gärna bygga om ett 400 volt vägguttag så att jag kan fjärrstyra den (on/off). Finns någon grej som man kan sätta ditt inkl. fjärrstyrning? Räckvidd ca. 10 m skulle räcka.
Tack för hjälpen i förväg
Nisse
Jag vill gärna bygga om ett 400 volt vägguttag så att jag kan fjärrstyra den (on/off). Finns någon grej som man kan sätta ditt inkl. fjärrstyrning? Räckvidd ca. 10 m skulle räcka.
Tack för hjälpen i förväg
Nisse
Då det inte är förklarat exakt vilken last som skall styras så blir rådet att använda en 3fas kontaktor som sedan kan styras med en 1-fas shelly. Då kan man ansluta via wifi, bt eller lan. Det går även att koppla in i en moln-baserad lösning om man tycker det är kul.
Tack för svaret!!
Fjärrstyrningen/uttag är tänkt för att slå off/on olika 400 volt maskiner på verkstaden. Men jag vill gärna ha en extern lösning, eftersom styrningen ska användas efter behov/ på olika uttag.
Någon som har en idé??
Nisse
Fjärrstyrningen/uttag är tänkt för att slå off/on olika 400 volt maskiner på verkstaden. Men jag vill gärna ha en extern lösning, eftersom styrningen ska användas efter behov/ på olika uttag.
Någon som har en idé??
Nisse
Jag har själv byggt en sådan som merbanan föreslår fast inte med shelly då jag redan har annat system. 3fas hanske in i en låda med dragavlastning kontaktor och styrning och sedan en ny hanske ut ur lådan.
Denna lösning är lätt att flytta runt om man vill. Jag använder den för att temperatur styra en 3fas värmefläkt med tempsensorer som jag redan har på stället.
Denna lösning är lätt att flytta runt om man vill. Jag använder den för att temperatur styra en 3fas värmefläkt med tempsensorer som jag redan har på stället.
Klicka här för att svara