L
Dessa små pannor har en mycket enkel automatik i sig , endast två steg , därav kan det bli lite
varierande temp ut från dom

Om vi börjar på ruta ett
Var är huset : Jokasjärvi eller Smygehuk eller mitt emellan
Gammalt eller nytt , helt vinterisolerat eller
Dim på slangar . Termotech har 16
Hur många slingor
Är det bara fördelningar eller även push
Ska huset användas vintertid
Din tanke för användning , åka dit helger , sommar , vinter
Sedan att ha fjärr på värmen , vet jag

Pasjostrom Pasjostrom skrev:
Menar du att jag kan få köpa din för 1000kr? ;)

Men hur funkar det i praktiken, jag har ju trådbundna termostater i varje rum, men raspberry pi antar jag att man kopplar direkt på elpannan? Vad är det då man styr? Bara på/av eller kan van välja temp också?
Skulle helst ha huset stå på typ 10 grader när jag inte är där och sedan ställa in 22grader dagen innan jag åker dit...
Pasjostrom Pasjostrom skrev:
Menar du att jag kan få köpa din för 1000kr? ;)

Men hur funkar det i praktiken, jag har ju trådbundna termostater i varje rum, men raspberry pi antar jag att man kopplar direkt på elpannan? Vad är det då man styr? Bara på/av eller kan van välja temp också?
Skulle helst ha huset stå på typ 10 grader när jag inte är där och sedan ställa in 22grader dagen innan jag åker dit...
Jag styr varje slinga för sig, har kopplat in Dallas givare i varje rum, sedan har jag en hemsida där jag ställer börvärden, se www.behovsbo.se

L lonanders skrev:
Jag kan mejla dig en inköpslista på Kjell och Co
Du kan plock ihop komponenter för under lusentappen tror jag

L lonanders skrev:
Jag kan mejla dig en inköpslista på Kjell och Co
Ok, nu gjorde jag en inköpslista för 8 rum, det kostar ungefär 1600kr, mejla mig på anders@ElectroTest.se så skickar jag listan och byggbeskrivning

Köpte en värmepanna mp4. Den pajade efter 3 månader. Så fort jag slog på pannan löste min jordfelsbrytare ut. Värmebaronen har ingen egen support i Stockholm så de bad mig ordna med en egen elektriker.
När mina elektriker tog kontakt med supporten på värmebaronen började de verkliga problemen. Supporten på värmebaronen vägrade inse att det var deras panna det var fel på, dom hävdar bestämt att det måste vara något annat i huset som löser ut jordfelsbrytaren.
När elektrikerna tillslut kopplar en egen jordfelsbrytare till pannan slår den fortfarande av. Supporten säger nu att det är ett garatiärende.
När elektrikernas faktura på 7000kr kommer backar värmebaronen och säger att det är rörmokaren som gjort fel. När sedan rörmokaren ringer upp supporten säger dom att det är fel på vårat kommunala vatten.
Mitt råd är att inte köpa en mp4 från värmebaronen. Välj istället någon av de bättre märkena. Det gör jag hädanefter, både privat och yrkesmässigt!!

S S-hills skrev:
Köpte en värmepanna mp4. Den pajade efter 3 månader. Så fort jag slog på pannan löste min jordfelsbrytare ut. Värmebaronen har ingen egen support i Stockholm så de bad mig ordna med en egen elektriker.
När mina elektriker tog kontakt med supporten på värmebaronen började de verkliga problemen. Supporten på värmebaronen vägrade inse att det var deras panna det var fel på, dom hävdar bestämt att det måste vara något annat i huset som löser ut jordfelsbrytaren.
När elektrikerna tillslut kopplar en egen jordfelsbrytare till pannan slår den fortfarande av. Supporten säger nu att det är ett garatiärende.
När elektrikernas faktura på 7000kr kommer backar värmebaronen och säger att det är rörmokaren som gjort fel. När sedan rörmokaren ringer upp supporten säger dom att det är fel på vårat kommunala vatten.
Mitt råd är att inte köpa en mp4 från värmebaronen. Välj istället någon av de bättre märkena. Det gör jag hädanefter, både privat och yrkesmässigt!!
Jag förstår verkligen hur du känner baserat på din erfarenhet! Vi har dock haft vår MP6 i 2,5år nu utan missöden och i brorsans garage har den tuffat på i snart 10 år. Hoppas att det löser sig för dig iallafall!

• Gilla
S-hills
  • Laddar…
Låter lovande. Min är lagad nu. Men oron att den går sönder igen är lite övervägande.
Men framförallt kommer jag inte låta någonsomhelst yrkesgrupp ledas av värmebaronens support igen.
Den supporten bör bytas ut

• Gilla
Pasjostrom
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.