Jag har fortfarande inte fått tummen ur, men dels förstår jag överhuvudtaget inte Julbingo s inlägg, jag tycker harmony-mpodellerna och Philips-modellerna i samma prisklass är minst likvärdiga. Dessutom finns det ju hur mycket hjälp som helst med Harmony i forumen på minhembio, om Philips står det inte många rader. Alltså är de inte så beprövade, är min slutsats.
Jag refererar nu till modellerna som kostar runt 4-800 kr.
Det jag HAR köpt, är en IR-bender från Kjell.com . Nu har jag alla prylar inbyggda bakom lucka, inte en sladd syns, inte heller några andra apparater utan TV:n givetvis. Det kan jag rekommendera.. :)

Oj, oj... Philips Pronto äger och den är verkligen beprövad - fel slutsats fresve! Julbingo har också helt fel. En "riktig" multifjärr med touchscreen och fasta knappar ger en helt annan upplevelse än en variant för en femhundring.

Om man vill läsa om dom olika modellerna som finns skall man gå till www.remotecentral.com. Där finns nu t ex ca 200 000 inlägg om de olika varianterna av Philips Pronto. Man kan även ladda ner exempelkonfigurationer som man kan köra i en simulator så att man får en känsla för vad man kan göra - rekommenderas varmt!

Jag är själv inne på min andra Pronto (TSU-7000) och har aldrig ångrat investeringen!

Jovisst, men proton kostar ju minst 3400 kr, det var inte den jag menade, som skrivet ovan.. :)

6
Redigerat av moderator:
hehe, nu SKA jag köpa en imorgon.. :)

Beställde en ifrån Kjellco idag. Blir toppen så man får bort lite fjärrisar. Plus att det sedan räcker med att gömma EN kontroll för hunden ;P

Eftersom denna tråd till innehållet mest handlar om multifjärrar så vill jag också passa på att rekommendera en riktigt bra och det är Sunwave SRC3200. Sunwave har flera gedigna modeller strax under tusenlappen även om just denna kostar strax ovan. Hifi-klubben säljer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.