7 297 läst ·
21 svar
7k läst
21 svar
Fjärrkontroller
Sida 1 av 2
Någon som har någon fiffig idé för hur man ska förvara massa fjärrkontroller? Sådan där "multifjärr" funkar tyvärr inte.Har för mig att jag någongång sett någon slags "ficka" som man kan hänga över soffarmstöd t ex, för att förvara fjärrkontroller i, någon som vet om de fortfarande finns att köpa? Eller hur har ni själva löst det?
Tack på förhand
Tack på förhand
Ikea har en ficka som man hänger över armstödet på soffan.
JockeGbg - skulle kanske formulerat lite annorlunda, min sambo vill inte ha någon multifjärr, han vill ha alla originalfjärrkontroller. Men tack ändå!
anna_jimmy - då ska jag kika på Ikea! Tack för tipset!
anna_jimmy - då ska jag kika på Ikea! Tack för tipset!
Skum kille, en kille som inte är prylgalen??minigris skrev:
Vår lösning är en liten korg, och så har vi haft ett soffbord som innan hade en skiva under där korgen kunde stå. Nu blir det bara en skiva, och då oxå en multifjärr.
/ Fredrik, som skall köpa en Harmony idag.
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Vi har ett snyggt fat/skål http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90110061 på soffbordet. I detta ligger fjärrissarna, tvtidningen, glasunderlägg, tändsticksask mm. Funkar bra.
/FlitigaLisa
/FlitigaLisa
Oj va mycket tips och ideér
Roligt!! Det där fatet var riktigt snyggt...
Fresve - sambon ÄR prylgalen deluxe... huu... (därav det ökande antalet fjärrisar) Förstår inte varför han har ngt emot multifjärrar dock
Tack än en gång för alla tips
Fresve - sambon ÄR prylgalen deluxe... huu... (därav det ökande antalet fjärrisar) Förstår inte varför han har ngt emot multifjärrar dock
Tack än en gång för alla tips
Redigerat:
Själv tycker jag det är snyggast att skippa alla och gå fram till TVn och byta kanal. 
Nä men att fixa till en tunn låda hängade direkt under bordet är nog snyggast (prylgalen jag oxå men retar mig på att multifärar är för jobbiga att byta runt mellan vad man ska fixa till). Detta med låda under bordet kräver ju att bordet tål det men som sagt en riktigt tunn låda som inte kan fyllas med annan bråte.
Nä men att fixa till en tunn låda hängade direkt under bordet är nog snyggast (prylgalen jag oxå men retar mig på att multifärar är för jobbiga att byta runt mellan vad man ska fixa till). Detta med låda under bordet kräver ju att bordet tål det men som sagt en riktigt tunn låda som inte kan fyllas med annan bråte.
Ni/Han kanske har gjort som jag, köpt en billig hos Clas i SJön, och fått det o funka lite, men inte till allt. Och insett att man ändå måste ha alla dosor framme.minigris skrev:
Nu när jag läst på lite så inser jag att de dyra varianterna, Harmony, Pronto, mm är vad man skall ha. Dessa är förutom att de verkligen verkar funka till alla maskiner, programmerbara med macron, så att ett knapptryck kan göra flera olika saker på flera maskiner, tex DVD gör att både tv, förstärkaren och dvd:n ställer in sig på att spela upp DVD.
Jag köpte tyvärr ingen idag, för MediaMarkt ville ha hutlöst betalt, och jag orkade inte åka runt i stan mer sen.
/ Fredrik
Du behöver inte ha en Pronto eller Harmony för tusentals kronor. Det finns en Philips-fjärr för kring 500-600 kr som klarar av allt, inklusive makron. Den kan alltså lära vilka IR-signaler som helst genom inlärning. Dessutom är det smidigt att växla mellan enheterna med den. Jag köpte en sådan till min mamma, som verkligen inte är prylgalen eller speciellt teknisk. Hon älskar den verkligen.
Här kan du se Philips fjärrkontroller:Manberg skrev:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s18653873&o=produkt_pris_inkmoms
Här kan du se Logitechs fjärrkontroller:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s18653873&o=produkt_pris_inkmoms#rparams=k=s18653993
Du hittar både bästa pris och omdömen och recensioner på fjärrkontrollerna om du kikar på länkarna.
http://inspirationsdesign.blogg.se/
Manberg skrev:
Hittade denna på blocket:
http://www.blocket.se/vi/16503163.htm?ca=23_12_s
http://inspirationsdesign.blogg.se/