Intressant helt klart.

ska beställa en omgång så ska jag testa lite när jag får mina zigbees om någon vecka

Snyggt Braxsele!! Häftigt att sitta på jobbet och kolla läget...

Jäklar Braxele, seeing is believing. Det var himla pedagogiskt och snyggt. Känns som jag åkte dit på ett nytt "bara måste"...

Mycket snyggt Braxsele! För framtida bruk även väldigt inspirerande... ;)

Men just nu har jag lägre krav här hemma. Jag önskar mig (ännu) inte grafer eller loggningar, jag vill än så länge bara kunna fjärravläsa ett antal temperaturer från pannrummet in till boningshuset. Skulle vilja ha pejling på rökgastempen för att veta om det är dags för ett nytt ilägg samt ett par på tanken för att se om detta verkligen är en god idé eller om det ens finns vv. Har hittat ett par modeller men ingen har ännu fallit mig helt på läppen. Vill ha en display för varje temp. Vill kasta en blick tvärs över rummet och veta, inte ratta fram rätt givare och trixa. Vill helst ha lysande LCD för att kunna läsa snabbt och enkelt, utan att behöva lyfta på arslet i mörkt vardagsrum om det råkar varar Benny Hill eller nåt annat kul på TV. Vill även hemskt gärna (svårast kanske?) ha flera displayer på samma givarslinga så man kan ha att par alternativa avläsningsplatser.

Allt utom det sista (så vitt jag vet) har jag sett i ett hem en gång. Små snygga rödlysande displayer som angav de viktigaste temperaturerna uppe i köket. På displayen stod det Dixe elller Dexi eller liknande men minns inte. Kanske var det bara tillverkaren av LCD-modulen, vad vet jag. Har försökt googla men resultatet har varit minst sagt klent. Tips, länkar eller rena säljattacker mottages tacksamt!

Jag har kopplat en extern givare till min IROX väderstation vilket innebär att jag i min "väder" programvara kan se hur varmt det är i pannrummet (givaren sitter på ett av rören mellan tankarna) och samtidigt kan jag ju se hur varmt det är inne och ute.

Tackar för det.......de enda som jag känner att jag saknar är en flödesmätare så att man kan räkna ut hur många Kwh drar.

Men man ska ju ha nåt att fundera över till nästa vinter åxå......

Funkar fint för mig!

Se där! Tror bestämt han tänt i pannan under sista halvtimmen... ;)

Den kan nog ligga nere ibland, har en trådlös accesspunkt i vardags rummet som skickar till servern i garaget. Denna accesspunkt går på uttag som blir spänningslösa om man slår om en brytare, samma brytare som vi stänger tv´n med då vi inte är hemma......

Ska flytta acces punkten nån gång så att jga slipper detta

Gillet76: Japp tände just pannan efter en dag ute på skotern, gött med lite grillad korv!!!!

:)

Najs, nu funkar det bättre... sitter själv och snickrar på ett "OneWire" system... Snyggt jobbat!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.