Dörrhantaget hänger nedåt! Troligen har en fjäder gått av som ska göra att dörrhantaget inte går tillbaka. Någon som vet var denna fjäder sitter, är den möjligt att byta eller är det hela låsenheten som byts?
 
Om det är ett tungt handtag sitter det även fjädrar i rosetten, dvs brickan du skruvar fast trycket på dörren med.
 
Mogge skrev:
ta loss handtaget, skruva ut låskistan, dela på låskistan... där inne sitter fjädern. Men om det går få tag på ny fjäder vet jag inte.
8) Visst går det, fjädern som har pajat kallas för roddarfjäder. ;)
 
Har haft samma problem. Köpte en fjäder på Coop-forum, kostade väl 19,90:- eller något sånt.

Var försiktig när du delar på låskasetten. Jag lossade skruvarna och drog isär den oförsiktigt och då sa det pjong och en annan fjäder sköt iväg 2-3 meter ut i rummet. Tog minst en timme innan jag listat ut var och hur den satt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.